С наближаването на студените дни и пускането на парното за пореден път се появи дискусия "за" и "против" зимните гуми. Депутатите подготвят промени в Закона за движение по пътищата, в който да пише, че зимните гуми са задължителни при първи сняг. Това няма да реши проблема, защото летните гуми стават неефективни при градуси под 8-10 дори и да няма сняг по пътя. Освен това представяте ли си какво ще стане, ако всички се юрнат към гумаджийниците при първите снежинки?!

Според мен проблемът в България не е толкова в зимните гуми, а в това че само 10 процента от шофьорите слагат на колите си нови гуми. Масово се използват употребявани със съмнително качество, като компромисния вариант е на задвижващите колела са те да са нови, а на другия чифт - стари. Това също не е решение на проблема, защото автомобилът остава неустойчив на пътя. Много хора смятат, че ако гумата има добър грайфер, но е на 6-7 години, също става. Не е така. Тук грайферът не е решаващ, а материала на гумата, който вече е износен и гумата пак е рискова.
Според мен Законът трябва да позволява при лошо време на пътищата да има подвижни знаци, които да забраняват движението без зимни гуми, течни или нормални вериги. Както е в момента през проходите.
Ако пък не ходите с личния си автомобил по планините през зимата и ползвате колата предимно в града, просто си сложете всесезонни гуми, но нови и сертифицирани за движение през зимата. Аз ще направя така.

Безопасно зимно шофиране и приятно четене!

В най-новия брой на "Авто Тренд" само срещу 1,99 лева може да прочетете:

- Тест Renault Megane Sedan

- BG премиера: Land Rover Discovery

- Хюндай офроуд шоу в софия

- За извънземния джип Dartz с волан от злато и брилянти

- Електрическа Honda създадена на 3D принтер

- Продадоха над 12 000 дачии у нас

- Китайско волво атакува Европа