Иновативните решения вече не са конкурентно предимство, а абсолютна пазарна необходимост, казва Иванка Попова, ръководител „Банкиране на дребно“ и зам. – председател на управителния съвет на Общинска банка

- Г-жо Попова, все повече се говори за дигитални финанси. Какви са промените в банковите услуги?

- Днес наблюдаваме динамично развитие и промяна в бизнес модела на банкирането. Всичко се случва сега, тук и веднага, преплитайки възможностите на дигиталните технологии с банковите инструменти. Внедряването на иновативни решения вече не е конкурентно предимство, а абсолютна пазарна необходимост. Защото потребителите са активни хора, ценят времето си и не се задоволяват просто да имат бърз достъп до парите си. Те вече искат не само добри лихви, цени и онлайн банкиране. Те търсят услуги с добавена стойност, които съчетават различни функции, полезни са и същевременно им спестяват време. Бъдещето на банките е в предлагането на ефективни иновационни решения, които улесняват ежедневието на потребителя.
- Дайте пример за такъв продукт?

- Такъв пример е новата безконтактна карта DEBIT MasterCard на Общинска банка. Предимството й е, че тя може служи едновременно като превозен документ при пътуване в метрото и като електронен платежен инструмент, притежаващ всички функции на стандартната безконтактна карта. Знаете ли, че с нашата безконтактна карта може да се пътува както в метрото в София, така и в метрото в Лондон? Много хора вече си взимат картата заради удобството в една пластика да имат няколко опции. Това е новаторска и уникална услуга за българския пазар.
- Има ли място за лично отношение към клиента и какво мотивира потребителите да изберат Общинска банка пред друга банка?

- Клиентите ни избират, защото сме бързи, гъвкави, имаме лично отношение към тях и се съобразяваме с потребностите им. Имаме активна кредитна политика, нови банкови продукти и отбелязваме ръст на отпуснатите кредити на физически лица. Това се дължи до голяма степен на атрактивната ни юбилейна програма, която създадохме за 20-годишнината от основаването на банката. В нея има различни продукти – ипотечен и потребителски кредит, промоционални електронна дебитна карта и револвираща кредитна карта MasterCard. Ако трябва да говоря в цифри, мога да кажа, че в броя на новоиздадените карти отчитаме над 30% ръст. Те са интересни и търсени от клиентите ни не само защото са с изгодни условия и лихви, но и защото са приспособими към индивидуалните нужди на всеки. Затова личното отношение към клиента остава ключов фактор - ние помагаме на потребителите да изберат най-доброто решение за тях.