Технологичният гигант Google представи най-новата си система за автомобили без шофьори на минивана Chrysler Pacifica по време на стартиралото изложение в Детройт. От компанията засега са “замразили” собствения си проект за автономни коли, като ще използват в близко бъдеще вече утвърдени модели. До момента интернет гигантът е обявил партньорството си с Fiat Chrysler и предстояща сделка с японците от Honda.
За целта е създадена отделна фирма, наречена Waymo. Босът Джон Крафчик обяви, че най-новият хардуер и софтуер на Waymo включват нов набор от сензори, в това число подобрена система за наблюдение на пътя, различен радар и други елементи, разработени изцяло от компанията.
Автономните возила,
които Google тества
вече осем години по
определени маршрути
и градове в САЩ,
са изминали близо над 4 млн. км.
Waymo планира да тества първите Chrysler Pacifica, който бяха представени на салона в Детройт, този месец на обществени пътища в Калифорния и Аризона.
“Наясно сме, че не сме автомобилна компания. Ние не сме в бизнеса за правене на по-добри автомобили. Ние сме в бизнеса за правене на по-добри шофьори”, твърди босът на Waymo.
Volkswagen пък представи най-новата си концепция за електрически микробус, наречена I.D. Buzz. Това е първият микробус на компанията, който има напълно автономен режим на шофиране.
Колата I.D. Buzz може да осигури пробег около 434 км благодарение на двата си електрически двигателя с обща мощност 369 конски сили. Задвижването е на четирите колела. Удължената версия на електрическия микробус на VW предоставя място за осем пътници с две багажни отделения. Централната конзола германската компания нарича I.D. Box, която служи като контролен панел за водача. Истинско забавление обещава I.D. Pilot режима за автономно управление на Volkswagen. Когато той е включен, воланът се прибира, предните седалки могат да се обърнат на 180 градуса и I.D. Box се приплъзва към задната част.
“Тази електрическа автомобилна концепция е
първата в света,
оборудвана с напълно
автономен режим
на шофиране
Тя носи усещането за свобода в една напълно нова мобилна ера”, твърди Франк Уелш, член на борда на немския автомобилен гигант.
На шоуто в Детройт Porsche представи актуализирана версия на спортния модел 911 GTS.
Промяната е в преминаването от атмосферен 3,8-литров боксер към трилитров турбо двигател. Мощността е увеличена с 20 к.с. до 450 коня, а новият агрегат работи в комбинация или със седемстепенна механична трансмисия, или
със седемстепенна
роботизирана PDK
предавателна кутия За купето и кабриолета са достъпни версии със задно задвижване и двойно предаване, а версията Targa има само 4х4.
Новите 911 GTS модификации вече притежават изпускателна система, чиито двойни накрайници са разположени в центъра на задната броня, черна решетка на капака на двигателя, затъмнени светлини, черни GTS лога и черна централна колона на версията Targa.
В интериора на новите версии на GTS се появяват фирмени лога, тапицерия от Alcantara и декоративни пана, изработени от черен алуминий.
В стандартното оборудване влиза пакетът Sport Chrono, 20-инчови черни джанти с централна гайка, окачване Porsche Active Suspension Management (PASM), по-ниско с 10 мм, и по-широка каросерия за версиите със задвижване на всички колела.
От Kia разкриха най-бързият модел в историята на корейската компания, наречен Stinger GT. Топверсията на наточения спортен модел Stinger GT е оборудвана с 3,3-литров бензинов двигател с мощност 365 конски сили. С този мотор от място до 100 км/ч лифтбекът ускорява за 5,1 секунди. Максималната скорост на топварианта е 269 км/ч.
В двигателната гама на новия модел влиза и 2-литров бензинов агрегат с мощност 255 коня. Моторът работи в комбинация с осемстепенна автоматична трансмисия.
Корейската кола има LED оптика, големи джанти, двойни въздухозаборници и спойлер. Дължината на купето е 4,8 м, а широчината 1,87. Междуосието на модела е 2,9 метра. По този начин Stinger GT се превръща в един от най-големите автомобили в своя сегмент.
В салона са монтирани спортни седалки, тапицирани с кожа Nappa, цветен дисплей, аналогов часовник и аудио система Harman Kardo с 15 високоговорителя.
Лифтбекът е
оборудван
с адаптивни
амортисьори
и спирачни апарати
Brembo
Nissan представи в Детройт американската версия на популярния в Европа Qashqai, наречана Rogue Sport. За разлика от версията за Европа, която се предлага с 1,6-литров турбо мотор, както и с дизелови предложения, янките получават само една опция - атмосферен двулитров бензинов агрегат с мощност 141 к.с. Той ще работи заедно с безстепенна CVT трансмисия, която има и екорежим.
В Детройт пък бе показана първата дизелова версия на най-продаваното возило в Щатите - пикапа Ford F-150. Огромният автомобил вече ще разчита на на 6-цилиндров, 3-литров дизел, но от следващата година. Скоростната кутия ще е 10-степенна, автоматична.
Базовият агрегат е 3,3-литров V6 с 282 к.с., който заменя досегашния 3,5-литров. Тук двигателното усилие ще се предава на колелата чрез 6-степенен автомат. Налични са и двата EcoBoost мотора на Ford - 2,7 и 3,5-литрови 6-цилиндрови, както и по-големия 5-литров V8 агрегат.
И трите версии
ще използват
10-степенната
автоматична кутия, която трябва да допринесе за по-малък разход на бензин. Системата старт-стоп е стандартна за всички модификации.
От Ford са потърсили по-агресивен вид на возилото, за което има и 6 нови дизайна на джанти. Система за засичане на пешеходци и адаптивен автопилот са само част от новите системи. Осигурена е 4G интернет връзка в купето, аудио система B&O Play, както и съвместимост с iOS и Android.
Mercedes разкри обновената версия на кросоувъра GLA, но разликите от сегашния вариант са козметични. Външно има нова LED оптика и други фарове за мъгла, а радиаторната решетка е като пчелна пита.