На 27, 28 и 29 януари в Софийската опера и балет предстои спектакълът на световноизвестния шедьовър на французина Камий Сен-Санс, операта „Самсон и Далила. В тази опера участват: звездата на Виенската шатсопера Надя Кръстева, диригентът Юрий Флореа, румънецът Даниел Магдал и цяла плеяда водещи солисти на Софийската опера, сред които Цвета Сарамбелиева, Костадин Андреев, Бисер Георгиев, Пламен Папазиков, Хрисимир Дамянов, Веселин Михайлов. Това съобщиха от Софийската опера.
„Това е нов, различен спектакъл, подготвен специално за София. Направен е с други изразни средства, с особена чувственост и душевност. Зрителят е поканен сам да разкрие спектакъла, да стане съучастник в действието. Операта не е музей, където да седнеш и да наблюдаваш. Операта е взаимодействие, затова очакванията ни са и към публиката – сподели режисьорът Уго де Ана“.
„Аз не познавах преди Надя Кръстева, но съм обладан от таланта на тази певица, заяви Уго де Ана още на премиерата на „Самсон и Далила”. 40 години съм в тази професия, но такъв екип от звезди е най-хубавото, което ми се случвало. 11 години Камий Сен-Санс работи над операта „Самсон и Далила“. Замисля е като оратория, след това окуражен от Ференц Лист, я развива в три действия. Това се чувства в Първото и Третото действие. Изключително сложно произведение, затова и в повечето оперни театри не е поставяна често“, признава Уго де Ана.
„Тази опера не е играна в София от 1932 г., каза Надя Кръстева, като благодари за възможността да е в родината си и да пее за българска публика. Това е изключително мелодично произведение, попаднало в ръцете на такива големи майстори като Уго Де Ана и диригента Юрие Флореа и такъв прекрасен екип от истински звезди, заявява Надя Кръстева. „Тези удивителни, естествени, неподправени гласове в Източна Европа са истинско чудо, изтъкна Уго де Ана. Те звучат цялостно, емоционално, защото за щастие не са деформирани от оперния инженеринг, който сега преобладава на Запад. Чувствам подкрепата на целия екип, постановката носи чувственост, дух, създава усещане за общност. Това е много важно, защото операта е общо дело“, признава режисьорът.