Всеки ден над един милиард души от цял свят разчитат на AccuWeather, за да разберат дали времето ще е подходящо за работата или за ваканцията им. На практика с помощта на тази информация те успяват по-добре да планират живота си, да защитават бизнеса си и съответно да получат повече приходи.
AccuWeather е сред най-известните и бързо развиващи се световни метеорологически агенции, а разработеното безплатно приложение за Android е едно от най-използваните. Там може да се намери много точна и актуална информация. Включен е и индексът RealFeel, който показва как бихме се чувствал при конкретната температура и влажност.
AccuWeather предоставя минута по минута прогнози с голяма точност за всяка точка от Земята. Да разбереш дали ще вали или пък мраз ще скове пътищата е нужно просто да имаш смартфон и разбира се, интернет.
Кой стои зад гениалната идея и кога тя вижда бял свят?
Джоел Майерс стартира проекта си през 1962 г., когато е сътрудник на метеорологично дружество. Може да звучи напълно невероятно, но в началото той има точно един клиент. Няколко десетилетия му отнема да убеждава хората, че си заслужава да купуват персонализирани прогнози за времето. Така за 54 години Майерс превръща фирмата си в една от най-големите сили в бранша с приход от над 100 милиона долара годишно. Сега някои от най-големите компании в света са клиенти на американеца.
Джоел се е интересувал от прогнозите за времето още в най-ранна детска възраст.
Измисля идеята за AccuWeather, когато е само на 11 години. А началото на кариерата си започва на 15 ноември 1962 година, когато прави прогнози за газова компания в Пенсилвания. През същата година стартира с AccuWeather, което ще се окаже успехът на живота му.
В конкуренция с безплатното
Когато започва бизнеса, сякаш се удря в стена. Никой не желае да купува прогнози за времето, защото те може да се чуят безплатно по радиото. За да пробие, той трябва да убеди хората в две неща: че може да им спести пари като им предоставя персонална прогноза специално за техния бизнес и че може да им осигури по-точни данни от официалните, разказва за първите години на бизнеса си американския метеоролог, цитиран от списание Inc. Magazine.
За да докаже цената на персонализираната прогноза, се налага да изучава бизнеса на клиентите си много внимателно. Така преценява въздействието на времето върху конкретните потребители, по начин, по който те не могат да го направят сами.
Например, разбира, че хората биха купили джип докато вали. По тази причина обикаля автокъщи и обяснява, че ако имат точна прогноза за времето, ще могат по-добре да правят търговските си планове. Когато се очаква снеговалеж е по-ефективно да свалят от витрините спортните коли и седаните и на тяхно място да изложат джипове.
На застрахователни компании пък разказва, че може да предупреждава хората кога се очаква градушка или ураган. Посъветвани за предстоящото бедствие, те ще прибират автомобилите си на закрито и пораженията ще бъдат по-малко. Така и разходите на затрахователите за обезщетения ще паднат.
Налага се да докаже, че може да се справи по-добре от правителството. Затова прави неща, които официалните власти не могат. Например, да показва на практика как персонализирана прогноза ще спасява пари на бизнеса.
За собственика на ски писти в Пенсилвания предсказва кое е най-доброто време да пусне оръдията за изкуствен сняг. За целта следи внимателно влажността - нещо, което по това време никой не прави. Доказва, че може да има три различни атмосферни условия по един и същ наклон в едно и също време. И понеже собственикът на пистите продължава да храни съмнения, прохождащият предприемач му дава 30-дневен срок да изпробва услугата. След това вече има сигурен клиент.
Години в упорство
Започвайки през 1962 г., в продължение на 10 години Джоел Майерс разказва за ползата от своите прогнози на 25 000 бизнесмени. От тях само 100 решават да повярват в иновативния подход. Това означава, че 24 900 пъти чува отговора „не”. Обяснимо, той тежко преживява отхвърлянето, което чувства. Но не се отказва, а продължава да упорства. Лека полека убеждава хората, че една точна прогноза за времето от Джоел Майерс може да спаси техните пари.
Днес, между клиентите му може да се открият имената на световно известни жп компании като Union Pacific Railroad, BNSF Railway, на промоутъра Live Nation, както и на Samsung и Ford, които са внедрили апликацията на AccuWeather.
Да не говорим за всички притежатели на Android телефони по света, които виждат актуалната температура на мястото, на което се намират, още с включването на мобилното устройство.