Онлайн търговията в България все още е с малък дял, но расте с по-бързи темпове в сравнение със Западна Европа. През 2016 г. оборотът на онлайн търговията у нас възлиза на $340 млн. или само 1.3% от общия обем на продажбите. Тези данни са били оповестени от специалисти от водещи международни и български компании на конференция "Успешни стратегии за електронна търговия", съобщиха от организаторите.

За сметка на това обаче ръстът, който онлайн търговията у нас бележи за изминалата година е 14%, срещу 12% ръст за цяла Европа.

Според Евростат 1,3 милиона българи са пазарували онлайн през изминалата година, като 61 на сто от тях най-често са купували дрехи. 41 на сто от населението в България използва интернет, за да прави резервации за хотели в България или чужбина. На трето място с 39 на сто са онлайн покупките на електроника. Все още по-голям процент от българите (81 на сто) извършват покупката през лаптоп и предпочитат да се разплащат при доставка.

Към момента в България онлайн пазаруването в сегмента "бързооборотни стоки" е на стойност около 20 милиона долара, което е 0.1 на сто от общите продажби в сектора. За Западна Европа този процент е 3.9 на сто.

По отношение на начините на доставка, експертите са посочили, че все още най-предпочитан начин на получаване е доставката до вкъщи. Много скоро се очакват иновативни нововъведения като доставки с дрон, с робот или с хибридни автономни автомобили.

Все по-голяма популярност в Западна Европа придобива начинът на доставка "Click&Collect", при който потребителят си избира стоки и продукти онлайн, след което посочва точка, от която той самият си ги взима. Този вид доставка е предпочитана предимно за бързооборотните стоки, като се наблюдава непрекъснато разширяване на точките за получаване на доставката. Потребителят може да си получи покупките от шкафчета в самите магазини, в пощенските и в метростанциите, както и от добилите популярност в някой държави drive-thru места.