Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Това съобщиха от пресцентъра на КЗП. Контролният орган е установил, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.
От КЗП съветват потребителите:
- Настоявайте да Ви продадат избраната от Вас стока при обявените условия;
- Не позволявайте да Ви убедят да закупите алтернативен продукт, без да се уверите в неговите качества;
- При покупка на стоки в комплект с обещание за отстъпка е добре да знаете цените на всяка от тях.
Комисията за защита на потребителите отправя следните препоръки към търговците:
- При провеждане на промоции следете наличностите на стоките и актуализирайте своевременно електронния си магазин;
- Обновявайте информацията на сайта си при изчерпване на количествата и ново зареждане, когато това ще доведе до повишаване на цената за потребителите;
- Информирайте предварително клиентите си за всички условия, при които биха могли да се възползват от анонсирана промоционална оферта. Това важи и за случаите, в които се изисква закупуването на няколко продукта в комплект, за да бъде получена дадена отстъпка.