Над 712 м мантинели и ограничителни съоръжения с цел безопасност на движението са изградени по ремонтирания участък от Аспаруховия мост. Изляти са над 560 куб. м. бетон и над 1750 тона асфалт. Общата стойност на приключилите ремонти по съоръжението, което беше пуснато за движение на 15 юни, е 1,3 млн лв.
Тези данни предостави днес пред медии в град Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, където, заедно с кмета на града Иван Портних беше извършен и оглед на двата охранителни канала в квартал „Аспарухово“, изградени със средства по фонд „Солидарност“ след наводненията през 2014 г. Това съобщиха от регионалното министерство.

Министърът допълни, че това е справедлив модел на заплащане на база на изминато разстояние и на тегло на моторното превозно средство и този, който уврежда повече пътното платно, ще плаща повече. А системата е с фокус към транзитно преминаващия тежкотоварен трафик.
„Тогава ще имаме достатъчно ресурс пътният сектор да бъде устойчив, самофинансиращ се, без да разчитаме на европейско финансиране и заемни средства. Ще се опитаме до края на годината, с всички процедури, които ни предстоят, да имаме класиран участник. За да стартира внедряването на системата още през 2018 г.“, каза още министърът.

По повод предоставената вчера пред медиите експертиза от разследването на Окръжната прокуратура на град Варна за бедствието в кв. „Аспарухово“, министър Нанков категорично коментира, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството не отговаря за наводнения, а за свлачищата. „Наводнението може да предизвика свлачище, но свлачището не може да предизвика наводнение“, заяви той. Сред ресорите на министерството се включва анализ, оценка и картографиране на геоложкия риск. „Наводнението не е геоложко понятие, а е природно бедствие“, допълни още министърът.
