Над 712 м мантинели и ограничителни съоръжения с цел безопасност на движението са изградени по ремонтирания участък от Аспаруховия мост. Изляти са над 560 куб. м. бетон и над 1750 тона асфалт. Общата стойност на приключилите ремонти по съоръжението, което беше пуснато за движение на 15 юни, е 1,3 млн лв.
Тези данни предостави днес пред медии в град Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, където, заедно с кмета на града Иван Портних беше извършен и оглед на двата охранителни канала в квартал „Аспарухово“, изградени със средства по фонд „Солидарност“ след наводненията през 2014 г. Това съобщиха от регионалното министерство.
Министърът допълни, че това е справедлив модел на заплащане на база на изминато разстояние и на тегло на моторното превозно средство и този, който уврежда повече пътното платно, ще плаща повече. А системата е с фокус към транзитно преминаващия тежкотоварен трафик.
„Тогава ще имаме достатъчно ресурс пътният сектор да бъде устойчив, самофинансиращ се, без да разчитаме на европейско финансиране и заемни средства. Ще се опитаме до края на годината, с всички процедури, които ни предстоят, да имаме класиран участник. За да стартира внедряването на системата още през 2018 г.“, каза още министърът.
„България е крайно време да започне да печели от географското си положение. Отбелязвам нещо много важно – финансово ще бъде натоварен тежкотранспортния трафик. Няма да е за сметка на гражданите, за тях няма да е по-скъпо“, изтъкна Нанков. Той се позова на данни за миналата година, когато са били продадени общо 6,8 млн винетки с обща стойност 327 млн. лв. От тези 327 млн. лв., 192 млн. лв. са приходи от винетките за леки коли – годишни, седмични и месечни. От всички продадени 6,8 млн. винетки, 1,4 милиона са еднодневни, които струват едва 21 лева – това са винетките за транзитния трафик. Простата сметка показва, че тежкият трафик плаща по-малко от лекия, това не е справедливо.По повод предоставената вчера пред медиите експертиза от разследването на Окръжната прокуратура на град Варна за бедствието в кв. „Аспарухово“, министър Нанков категорично коментира, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството не отговаря за наводнения, а за свлачищата. „Наводнението може да предизвика свлачище, но свлачището не може да предизвика наводнение“, заяви той. Сред ресорите на министерството се включва анализ, оценка и картографиране на геоложкия риск. „Наводнението не е геоложко понятие, а е природно бедствие“, допълни още министърът.
След извършения оглед на изградените със средства по фонд „Солидарност“ охранителни канали в квартал „Аспарухово“, министърът констатира със задоволство, че дерето вече се отводнява и проектът е успешно реализиран от общината.