“Здравей, България” на Нова тв с по-висока цена от “Тази сутрин” на Би Ти Ви

Телевизионните риалити формати и турските сериали са с най-скъпа реклама, показва справка в тарифата на рекламна агенция “Пиеро 97”.

От години тя публикува цените, на които всяка медия продава рекламно време. Сумите зависят най-вече от едно нещо - гледаемостта на едно предаване. Колкото повече зрители има то, толкова по-скъпо е да рекламираш в него. Затова са важни рейтингите на всяка минута излъчване, тъй като те ориентират рекламодателите колко могат да платят. Същевременно това е единственият начин телевизиите да се финансират прозрачно.

Напълно разбираемо е новите риалити формати, които тези дни стартират, да имат високи рекламни цени.

Рейтингите на

предаванията

са прогнозни

на старта на сезона, но традиционно очакванията на телевизиите за голям зрителски интерес към тези формати почти винаги се оправдават. Така музикалното риалити “Х Фактор” на Нова тв, което ще се излъчва всяка неделя, тръгва с цена 7500 лв. за 30-секунден клип. Рекламното време във “ВИП Брадър” се продава за 6475 лв. (Всички посочени цени са за реклама с продължителност 30 секунди.) Причина за по-ниската цена може да е и фактът, че шоуто ще се излъчва по-често от музикалното риалити, което ще е само веднъж седмично.

Точно обратна е стратегията на Би Ти Ви. За “Фермата” медията иска 8910 лв. за 30 секунди. Това ще е единственият голям тв проект на медията и тя ще го излъчва 6 пъти седмично. От друга страна, с идването на новия шеф в Би Ти Ви - Флориан Скала, телевизията повиши цените на рекламата, които бяха доста ниски в последните години.

Дали гледаемостта на шоуто ще оправдае рекламните тарифи, предстои да се разбере през следващите 3 месеца. Ако това не се случи, обикновено медията “връща” парите като рекламно време, т.е. пуска допълнителни клипове на клиента.

Турските сериали също държат високи цени за реклама, тъй като продължават да са много гледани. Така че тяхното присъствие в програмата в праймтайма е чист бизнес, нищо повече. “Кьосем” на Би Ти Ви, чието излъчване приключва на 18 септември, продава 30 секунди за 8100 лв. Новият “Никога не се предавай”, който тръгва на 19 септември, струва 8505 лв.

Премиерата на четвъртия сезон на “Откраднат живот” по Нова тв е с реклами на цена 6250 лв.

Времето в неделя по обед е по-скъпо от същите часове в събота, показват тарифите. “Домашен арест” по Би Ти Ви например в събота от 12,30 ч струва 1988 лв., а в неделя по същото време - 2272 лв.

Висока цена

винаги държат

новините

Най-скъпо е да се рекламира в централната емисия - и времето там е ограничено, и зрителският интерес е много висок. Затова 30 секунди в “Би Ти Ви Новините” в 19 ч струват 8100 лв., по Нова тв са 6750 лв., а в “По света и у нас” - 1692 лв. Това е и една от най-високите рекламни тарифи за обществената БНТ, която има законови ограничения за реклама. Тя има право само на 15 минути на ден, докато за търговските телевизии ограничението е по 12 минути на час.

Късните новини също са с висок рейтинг, което обуславя скъпата цена на рекламата и при тях. Емисията на Би Ти Ви (23,30) струва по 4050 лв. за 30 секунди. Новините на Нова тв в 23,30 са 3500. Парадоксът е, че през лятото, когато късната емисия на Нова тв беше преместена в 22 ч, рекламната цена беше по-висока - 4575 лв.

За разлика от делничните дни емисията на Нова тв през уикенда (6750 лв.) е по-скъпа от тази на Би Ти Ви (в събота - 5670 лв., в неделя - 6480 лв.). Очевидно, че емисиите на БНТ през уикенда също са доста гледани, тъй като и цените тогава са по-високи от делничните - 1974 лв.

Нова тв продава и сутрешния си блок “Здравей, България” (2100 лв.) по-скъпо от Би Ти Ви, в която “Тази сутрин” е 1988 лв. Факт е, че тарифата е отпреди напускането на Анна Цолова. Дали преместването на тв водещата ще се отрази на рейтинга, ще стане ясно още от днес, 11 септември.

“Денят започва” на БНТ е 450 лв.

Би Ти Ви обаче

оценява

по-високо

публицистиката

си следобед, макар че по това време Нова тв пуска игри. “Лице в лице” (17,30 ч) с Цветанка Ризова по Би Ти Ви е 3564 лв. за 30 секунди, а играта “Семейни войни” (18 ч) се предлага за 2200 лв.

Неделното токшоу “120 минути” със Светослав Иванов по Би Ти Ви е с цена за реклама 3240 лв. Срещу него Нова тв пуска играта “Сделка или не”, но за нея все още няма представена рекламна тарифа. Вероятно защото нейното излъчване е решение отпреди няколко дни, след като Нова тв изненадващо свали публицистичното “Комбина” на Лора Крумова и Галя Щърбева.