Все повече предпочитат да имат физически магазини
Наемите на търговски площи по централните търговски улици на големите градове в света се повишават. Но едновременно с това тече процес, при който все повече онлайн търговци отварят и физически магазини.
Явлението, наречено шоуруминг, се появи напоследък и неговата цел е да засили лоялността на клиентите, се твърди в доклад на консултантската фирма “Колиърс”.
Вероятно влияние оказват и прогнозите, че до 2021 г. темповете на растеж на онлайн търговията ще се свият от 11% годишно на 7%. Много собственици на търговски марки, предимно за дрехи, осъзнават, че след като
до 40% от
купените
онлайн продукти
биват върнати,
е необходимо да се даде възможност на потребителите да видят на живо стоките.
В Холандия например един от големите онлайн търговци на велосипеди вече е отворил над 30 магазина. В тях клиентите могат да изпробват возилата, а след това да си ги поръчат през интернет.
Допълнителен факт, който стимулира онлайн търговците да откриват магазини, е, че на тях не им трябва помещение на централна улица, което ще е много скъпо.
Според последния доклад на “Кушман енд Уейкфийлд” наемите на централните улици се покачват с големи темпове, но не навсякъде по света. На софийския булевард “Витоша” например и тази година средният наем остава 46 евро на кв. метър.
Превръщането на бул. “Витоша” в пешеходна зона и големият поток хора го правят предпочитано място за кафенета, ресторанти и барове, коментира Иван Граматиков, мениджър “Търговски площи” във “Фортон” - българския партньор на “Кушман енд Уейкфийлд”. Прогнозата на Граматиков е засиленото търсене да доведе до лек ръст на наемните нива по “Витоша” през следващите месеци.
Според доклада, който обхваща данни за 451 търговски улици в света,
най-скъпа
е горната
част на Пето
авеню
в Ню Йорк,
където
наемът е
2355 евро
на квадратен
метър
Следват “Коузиуей Бей” в Хонконг с 2140 евро, лондонската Ню Бонд стрийт, Виа Монтенаполеоне в Милано. На пето място остава миналогодишният лидер в класацията - парижката “Шанз Елизе”.
В европейски план търговските локации в Лондон остават сред най-желаните от големите модни марки. Заради това наемите на Ню Бонд стрийт са нараснали с 37,5% за година. На другия полюс е Париж, където политическата несигурност доведе до спад на интереса от страна на търговците, се казва в доклада.
В Италия има ръст на наемите в градове като Милано, Торино и Флоренция благодарение на популярността им като модни и туристически локации.