Около 170 проверки в големи търговски центрове в страната и онлайн магазини е извършила Комисията за защита на потребителите (КЗП) на "Черния петък" вчера. При тях са констатирани 25 нарушения, съобщава пресцентърът на КЗП, като цитира председателя на комисията Димитър Маргаритов.
Нарушенията са свързани най-вече с изкуствено завишаване на цените непосредствено преди кампанията, за да се рекламира по-висок процент отстъпка, докато по закон стоката трябва да е продавана на старата цена поне месец преди обявяване на намалението.
В последните години произнасянията на Комисията за нелоялни практики са се увеличили, като за цялата минала година те са около 300 и засягат практики в търговските, туристическите обекти и онлайн пространството. Според него това не означава, че търговците са станали по-недисциплинирани, а се дължи на по-затегнат контрол и специално внимание върху нелоялните търговски практики, тъй като засягат неограничен кръг потребители.
Продължават усилията на КЗП за ограничаване на нелоялните практики и в сферата на телекомуникациите. По силата на съдебни спогодби два от мобилните оператори намалиха на до три месечни такси неустойките при предсрочно прекратяване на срочен договор, като съвсем скоро се очаква тази постановка да бъде възприета и от третия, пише в съобщението.
Съдът е потвърдил и произнасянето на Комисията, че не може да бъде спирана услугата по договор, по който потребителят е изряден платец, заради задължения по друг, припомни още председателят.