Всички основни финансови показатели на Мтел бележат ръст през 2017 година според обявените финансови резултати на A1 Telekom Austria Group, който е собственик на българския оператор.
Тенденцията за повишение на приходите на Мтел продължава за втора поредна година, като през този период начело на компанията е Александър Димитров. Подобряването на резултати било в следствие на постоянните усилия на мениджмънта за подобряване на продуктите и услугите на компанията и въвеждане на все повече иновации, твърдят от телекома.
През 2017 г. приходите са се увеличили с 4,7% до 431,2 млн. евро, а печалбата е нараснала с 3,6% до 130,1 млн. евро. Средният приход от фиксирана линия се покачва с 5,9% до 11,4 евро, а от абонат остава стабилен на ниво от 5,5 евро.
По-високи са приходите както от мобилни услуги, така и от фиксирани - съответно с 3,9% до 337,4 млн. евро и 7,6% до 93,8 млн. евро. Ръстът в мобилния сегмент идвал от повишената употреба на 4G интернет, водеща до по-големи продажби на услуги. Увеличава се и делът на клиентите на договор до 88% при 85,4% година по-рано.
Продажбите на мобилни устройства нарастват с 22,7% до 57,5 млн. евро поради засиления интерес към смарттелефони и таблети.
Ръстът при фиксирани услуги се дължи на ексклузивното спортно съдържание, което Мтел предлага чрез собствените си канали Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2, както и на допълнителни услуги на настоящи клиенти и повишено търсене на иновативни ICT решения.
Броят на клиентите на мобилни услуги има спад с 3,2% до 3,977 млн. заради намаление на абонатите в ниския ценови сегмент. Основната причина е промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент. Мтел отчита ръст на абонатите във високия ценовия сегмент и по-точно на бизнес клиентите и при тарифите с мобилен интернет.
Средният приход от мобилен абонат се запазва на нивото от миналата година от 5,5 евро, като негативният ефект от новите роуминг регулации и намалението на цените почти изцяло се компенсирал от допълнителни услуги, обогатяване на продуктовата гама и подобряване качеството на обслужване.
Броят на клиентите, ползващи телевизия и фиксиран интернет, нараства в сравнение с миналата година, което частично компенсира общия спад на абонатите на фиксирани услуги с 1,4% до 1,005 млн.