България дели с Хърватия първото място по ръст на продажбите на нови коли за първите два месеца на 2018 г. Това съобщи в четвъртък Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA).
И в двете държави през януари и февруари са продадени с 39,5% повече нови автомобили в сравнение със същите два месеца на 2017 г. В Хърватия са продадени 7573 нови коли, докато в България - 5024.
Другите европейски страни, в които има по-сериозен ръст на продажбите за същия период , са Гърция (34,9%), Румъния (33,6%), Унгария (30,8%), Естония (22,6%) и Испания (16,4%). От тези пазари най-голям е този в Испания - там за двата месеца са продадени 212 135 нови автомобила. В останалите абсолютните стойности на продажбите са в пъти по-малки.
Средният за ЕС ръст в продажбите за януари и февруари е 5,8%, като са продадени 2 248 977 коли.
Почти във всички страни членки има увеличение. Изключение правят Великобритания, Швеция и Ирландия с малък спад, но продажбите там като бройки са много по-високи, отколкото в повечето от останалите страни. Във Великобритания например през януари и февруари са продадени 244 420 нови автомобила.
Най-големите пазари са Германия, Италия и Франция.
При производителите няма големи размествания по пазарен дял. Водещ продължава да е “Фолксваген”, който е увеличил продажбите си с 9,3% за януари и февруари в сравнение с година по-рано, вдигайки пазарния си дял с 0,7 процентни пункта. Следва PSA Group (“Пежо”, “Опел” и “Ситроен”), който вдига пазарния си дял с 6,4 процентни пункта на годишна база - от 10,5 на 16,9%.