Браншът готви обща декларация заради обявената пирова победа
"Целият транспортен бранш у нас е попарен от приетите на първо четене поправки по пакета "Мобилност". В момента водим битка на живот и смърт, иначе фалираме", заяви пред "24 часа" Петко Ангелов, един от най-големите превозвачи у нас.
По думите му афишираната победа от страна на един евродепутат, всъщност е пирова. "Напротив, сега е още по-лошо, отколкото преди. Първоначално трябваше шофьорите да се връщат у нас на всеки три седмици, за да отдъхвали при семействата си. Сега трябва камионите да се прибират на три седмици, за да товарят и разтоварват в държавата, където са регистрирани. Невъзможно е да бъдат извършени толкова курсове за и от България", категоричен е пловдивчанинът, който дава работа на 1200 души и разполага с 500 тира. Той обясни, че предишният вариант е бил по-либерален. Шофьорите щяха да се връщат у дома със самолет, но камионите им щяха да остават в чужбина и работят с други водачи. "А сега задължават превозните средства да се прибират", недоумява Ангелов.
Категоричен е, че това условие ще доведе българските фирми до фалит. Нямало как тировете от Европа да закарат стока до Турция, тъй като това не се считало за връщане в България.
Ангелов продължава да смята, че новите изисквания целят да принудят българските шофьори да отидат на работа в западни компании. "Просто искат да ни ги откраднат, тъй като във Франция и Германия има голям дефицит на работници. При нас условията са по-добри. Водачите карат по 9 часа, а не по 10-11, както е при чуждите фирми. Заплатите, които им даваме, също са големи", категоричен е превозвачът.
Той и колегите му смятат, че трябва да са единни. "Налице е диалог с държавата. Имаме подкрепата на кабинета и на министър-председателя. Преговорите трябва да продължат, без обаче да се политизират. Държавата си дава сметка, че ако фалираме, ще изгуби 14 млрд. лева. Толкова дава нашият бранш към БВП", посочи превозвачът. И напомни, че обявената "пълна победа" над Макрон е била прибързана.