При кормуване не

изпитващият, а GPS

ще дава командите

Клипове в листовките ще създават реални ситуации на пътя, а кандидатът за книжка с кликване ще трябва да отбележи опасностите на пътя. Това предвиждат промени в теоретичния изпит, които ще влязат в сила след приемане на новия Закона за водачите на моторни превозни средства, съобщи изпълнителният директор на “Автомобилна администрация” Дамян Войновски.

Вероятно въпросите в листовките, които сега са 30, ще станат 20, а вместо това ще влязат два клипа от по 3-4 мин.

Войновски даде пример - на клипа е заснето как близо до колата е пешеходец и има вероятност той да излезе на пътното платно. Кандидатът за шофьорска книжка ще трябва с

кликване на

мишката да

отбележи

опасността

и да отговори на кратки въпроси. Така ще се оценява способността да се осъзнава ситуацията на пътя и реалните опасности.

Новите елементи на изпита ще бъдат въведени през следващата година.

С промени в наредба ще се въвеждат твърди маршрути за практическия изпит за шофьорска книжка. В момента маршрутът се определя от инструктора. Така някой може да вземе лесно кормуването, а друг да бъде прекаран през труден маршрут и да бъде скъсан. Цели се да бъде намален субективният фактор.

Тези маршрути ще бъдат вкарани в GPS система и софтуерът ще ги разбърква и избира преди изпита.

По време на самото кормуване изпитвачът няма да дава команди на курсиста - завий надясно, след първото кръстовище продължи направо и т. н. Това ще прави гласът на GPS-а в колата.

Изпитващият ще

си води бележки

за грешките,

които допуска кандидатът за книжка.

Войновски казва, че ще се променя и методиката за практическия изпит, за да бъде по-ясна. Тоест ще се конкретизира коя допусната грешка какви наказателни точки носи, в кои случаи кандидатът за шофьор трябва да бъде скъсан. Така, ако има оплаквания, на комисията, която ще преглежда изпита, ще ѝ бъде по-лесно да прецени имат ли те основание.

Ще се отмени и разрешителният режим за автошколите. Той се заменя с регистрационен.