Компанията печели близо 30% от винените медали за България
Първата частна винена компания у нас “Домейн Бойар” всяка година печели близо 30% от медалите за България, разказа изпълнителният директор Евгени Харамлийски.
Фирмата е създадена през 1991 г. паралелно в София и Лондон. Нейният основател е личност със значителен опит във винения бизнес и с добри позиции на външните пазари, поради което решава да продължи дейността си от държавното предприятие в частно.
Вдъхновението идва от значимите успехи, които има българското вино по това време в Западна Европа и в частност във Великобритания.
През 1995 г. вино на “Домейн Бойар” с марката BLUERIDGE влиза в най-престижната класация на АС Nielsen за топ 50 най-продавани вина във Великобритания. Харамлийски определя това като един от най-значимитe успехи на родните вина тогава.
В годините компанията минава през различни транформации - бурен растеж, закупуване на изби и построяване на нова свръхмодерна изба “Сините скали” през 1999 г. Инвестицията в нея е над 25 млн. долара, която и до днес е една от най-големите във винарството у нас. Оттогава датира и сътрудничеството на “Домейн Бойар” с Fibank.
“През 2014 г. компанията отново заема водещи позиции на вътрешния пазар. И е с най-бързо и устойчиво развитие във винарския бранш у нас”, казва Харамлийски.
И допълва, че 75% от пробите, които всяка година избата изпраща на най-престижните световни конкурси, печелят медали. На британския конкурс Decanter през 2017 г. “Домейн Бойар” печели 6 медала с шестте си вина - което е 100% успеваемост.
Компанията е и една от най-иновативните, като пример за това са вината Frutino (с плодов сок), с които открива нова категория на пазара у нас. В следващите 10 г.Харамлийски мечтае да превърне “Домейн Бойар” в компания с европейска значимост. Стремежът е да се закупят изби във Франция, Италия и Испания. А в по-дългосрочен план - и в страни от Новия свят.
От тази година компанията стартира успешен проект със собствени марки вина с произход Франция, Италия, Нова Зеландия, Чили.
“Домейн Бойар” е и най-големият износител, има силни позиции на 4 континента и изнася българско вино в над 24 държави. Най-големият пазар след България е Великобритания, където реализира близо 2 млн. бутилки, следвана от Белгия. В двете страни компанията държи близо 90% от продажбите на българско вино. Сред целите е да разшири пазарите си и в Африка. Винопроизводителят има проект за съвместна компания в Китай за развитие на собствена дистрибуция и локален офис там.
За Харамлийски успехът е в постоянното движение напред. “Ако наречем успеха изкачен връх, се оказва, че има друг, по-висок, към който отправяме поглед”.
Компанията произвежда близо 6,5 млн. бутилки, като 3,5 млн. са за износ.
“С подкрепата на Fibank имаме възможност всяка година да отделяме средства за ново оборудване, което води и до постоянното високо качество на нашите вина.
Влагаме в ново и съвременно оборудване - най-добрите машини, специални бъчви от френски дъб. Те влизат в производство и постоянно осъвременяваме нашата база - в крак с последните световни тенденции. Това е благодарение на успешното ни сътрудничество с Fibank”, обяснява Харамлийски.
И допълва, че това е банката с най-добро обслужване. Твърди го от личен опит, защото е контактувал и с много други банки. “Fibank са изключително гъвкави, банка с индивидуален подход, които буквално “ще ушият костюм по мярка на клиента”, казва Харамлийски и допълва, че работата с банката е истинско удоволствие.
Харамлийски определя България като прекрасно място за живеене и бизнес. “Когато говорим за природни дадености, местоположение и климат, България е страхотна страна, особено за винарския бизнес. Тук имаме условия за отглеждане на много добро грозде. Като пример ще добавя, че сме на една и съща географска ширина като Бордо във Франция. Имаме всички предпоставки за успешен бизнес.
Съжалявам, че много хора не ги виждат. Бих казал, че в България имаме свободата да “танцуваме”, а не само да маршируваме, както е в някои по-големи страни, и това дава много възможности за далновидните и талантливите”, допълва Харамлийски.