Читатели, забелязали рекламата на колела в чужбина, призовават страната ни да я увеличи

„В Словакия карах зад камион, чието ремарке бе изрисувано с гледки от Пловдив. Стана ми приятно, че рекламират родния ми град“, пише българин, живеещ от години зад граница. След час видял друг камион с картина от 7-те рилски езера.

Читателят търсел чия е идеята за картините на колела и питал защо не е масова.

Бързо проучване показало, че брандираните с рекламни послания ремаркета на товарните автомобили са част от пилотен проект на Министерството на туризма, които засега изпълняват курсове по маршрута България- Румъния-Унгария- Словакия- Полша и обратно.

Идеята всъщност дошла от собственик на спедиторска и транспортна фирма, който предложил своите транспортни средства за популяризиране на страната ни. Добрата хрумка веднага била възприета от министър Ангелкова и само след месец- през май 2018 г. започнала реализацията й. Министерството предоставило визиите за брандиране, а разходите по печата на брезентите били изцяло за сметка на компанията.

Днес по маршрута от България до Полша и обратно „пътуват“ Панагюрското съкровище, Античният Пловдив, 7-те рилски езера, както и слоганът на България „Открий и сподели“. В пилотния проект са включени 12 транспортни средства- 7 от тях са с природни и културни забележителности от страната ни, а 5 с рекламното послание на България.

Потърсени за коментар от екипа на министър Ангелкова заявиха, че добрата идея може да бъде разширена, при тях също имало положителни отзиви за нестандартния канал за комуникация, още повече, че част от държавите, в които се включва пилотният проект са едни от приоритентите за България пазари за входящ международен туризъм. Очаква се и други представители на администрации и организации, обединяващи транспортния сектор, да бъдат поканени да се включат в инициативата, популяризираща страната ни в по-широк международен мащаб.