Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година. На въпрос дали не е прекалено амбициозна цифрата от 20 000 бройки годишно, които са забожени да се правят във фабриката Даскалов отговори така: "Напротив. Даже ще са малко. За моя радост интересът към електрическите коли е огромен. Австрийска компания прояви интерес да построи завод в тяхната страна. Преговарям и с инвеститор от Индия", доволен бе Даскалов.

На изложението край Женевското езеро на щанда на Sin Cars освен два лекотоварни електрически модела (единият е кабрио, като голяма голф количка), е разположен и най-мощният произвеждан досега автомобил на марката. Специално за "24 часа" Даскалов вдигна покривалото на червената спортна кола с мощност на бензиновия двигател от 650 конски сили. Возилото се продава за 220 000 евро без ДДС.

Росен Даскалов вдига покривалото на най-мощния си спортен автомобил на цена 220 000 евро без ДДС.
Росен Даскалов вдига покривалото на най-мощния си спортен автомобил на цена 220 000 евро без ДДС.

Единият електрически ван на Даскалов се предлага в товарна (с две места отпред) и в пътническа версия. Колата няма странични огледала, а камери, а вътре са разположени и три големи дисплея. Отпред над бронята пък има електронен надпис, който може да се сменя по желания на клиента. Цената на тези BG електрически ванове ще започват от около 20 000 евро. Голямото "бъги" ще е по-евтино.

Новата разработка за градска мобилност на Росен Даскалов е наречена Sin L-City.

"Планираме заводът за електрически коли в Русе да е с площ от 6000 кв. м., на два етажа. Инвестициите за самата фабрика и оборудването ще е минимум 10 милиона лева. В зависимост от поръчките и капацитета ще бъдат ангажинарани около 100 души за сглобяването на колите. Батериите ще ги сглобяваме сами, което правим и в момента, за да сме независими от доставките на големите производители", каза по-рано Росен Даскалов.

Батериите ще могат да се сменят по този начин за няколко минути.
Батериите ще могат да се сменят по този начин за няколко минути.

Платформата на електрическите коли ще е такава, че те лесно да се трансформират, както в купето, така и в задвижването. може да се поръчат със задвижване само на предните или задните колела, или пък 4х4. Интересното е, че батерията лесно ще може да се сменя, така че не е нужно да чакате да зареждате.

"Тези автомобили ще увеличат ефективността ви. Ще намалят разходите ви - няма повече да харчите пари за бензин или смяна на масло, защото са 100% електрически", поясняват от компанията.

Електрическата голяма "голф" количка ще е най-евтина.
Електрическата голяма "голф" количка ще е най-евтина.

Eлектрическият автомобил представлява многофункционална концепция с модулна тръбна конструкция, която може да бъде персонализирана според клиентското предпочитание в три основни дължини - 3, 3,5 и 4 метра. В зависимост от избраната от трите налични версии платформа, в интериора на електромобила могат да намерят място 2, 4 или 6 души, а в конфигурация търговски автомобил вариантите варират от стандартен пикап до строго персонализирани решения за бизнес употреба.

По отношение на задвижването Sin L-City също предлага няколко варианта - с един или два електромотора и различни видове интегрирани в пода батерийни блокове. От компанията обещават също така автономност от 600 километра. Допълнително предимство може да бъде постигнато и чрез интегрирането на соларни модули в тавана на превозното средство.

С ограничена до 70 км/ч максимална скорост на движение и благодарение на модулната си тръбна платформа Sin L City може да бъде изпълнен и с изцяло електронно управление (drive-by-wire), което намалява присъствието на механични връзки в кормилната система, допълнително намалявайки експлоатационните разходи. Използването на стандартно управление с волан, педали и седалка ще бъде предвидено да бъде заменено лесно с електрохидравлична система за управление и спиране. Колкото до структурата на шасито на автомобила, то е аналог на електрическите автобуси на китайската компания BYD.

Благодарение на модулната си конструкция сглобяването му в която и да е страна по целия свят също не би трябвало да представлява проблем.