В очакване на Брекзит потребителите търсят повече информация за това как ще бъдат защитени правата им и как ще се разрешават възникналите потребителски спорове, предаде БНР. Търговията и пътуванията се очаква да са секторите, най-чувствителни за потребителите.
„Европейският потребителски център в България е в постоянна връзка с мрежата центрове в страните от Европейския съюз в очакване на най-точната и бърза информация за това какво ще се случи в последствие. В момента всички жалби, които постъпват в Европейския потребителски център в София срещу търговци от Великобритания, се обработват с приоритет“, казва Игнат Арсенов, директор на Центъра в София.
Европейският потребителски център разглежда жалби както на българи срещу британски компании, така и на граждани на Великобритания срещу български компании.
„Жалбите са предимно в областта на въздушния транспорт и на покупката на техника онлайн. Това, което ние предприемаме като мерки във връзка с Брекзит, е тези жалби да бъдат обработени по-скоро с оглед на това, евентуално ако настъпи някакъв проблем и се окаже, че не можем да разглеждаме жалби след 29 март“.
„Съдбата на европейските потребителски центрове зависи от това как Великобритания ще излезе от ЕС, защото от това ще зависи какво законодателство ще се прилага. Очаква се да има сделка, така че максимално добре да са защитени потребителските права. Какво ще се случи, ако Великобритания излезе без сделка, е предмет на обсъждане в мрежата от европейски потребителски центрове“, посочи Арсенов.
Договорено е между Европейския потребителски център и правителството на Великобритания той да функционира поне още една година.
„Записванията на британските туристи към България са в лек застой“, констатира Даниела Стоева, председател на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти. Тя очаква към края на април да се възстанови нормалния поток на записванията.
В последните години се забелязва увеличение на интереса към културно познавателните турове от британските туристи към България.