В този проект ви разказваме 20 истории на българи, които събираме в Клуба на модерните оптимисти, защото трендът днес е да вярваш, че ще успееш. И да има кой да те подкрепи. Днес представяме Антони Христов и неговата академия за дигитални и модерни изкуства, която предлага курсове по дизайн на видеоигри и визуални ефекти, кинематография и изграждане на бранд.
Записванията започнаха от 24 май. Може да кандидатствате за академията на сайта www.arc.academy.
Той е работил в най-големите филмови студиа в света. Избира да се върне в България, за да помага на млади хора да успеят и да останат. Това е историята на Антони Христов. Бил е артдиректор на едни от най-успешните анимационни филми като УОЛ-И, “Търсенето на Немо”, “Колите”, “Феноменалните 2” и други.
Работил е в продукции на “Пиксар”, “Уолт Дисни”, “Юнивърсъл Студиос”, “Уорнър Брос” и 20th Century Fox.
През 1981 г., малко преди да завърши, решава да поеме по нов път и тръгва за САЩ. За да впечатли съучениците си, бяга през границата в тогавашна Югославия. Въпреки че героизмът му струва престой в сръбски затвор, лагер за бежанци и няколко приключения в Австрия, Тони не се отказва и след няколко месеца стига до Щатите.
“Моята история е като всяка емигрантска. В началото се учих на всичко, дори как се плаща паркинг. Сега съм в същата ситуация, но в България”, казва с усмивка Христов след 38 години в чужда страна. Докато е в Америка, създава постоянни контакти с хора, които му помагат да започне в големите филмови продукции.
Затова днес обича да казва на студентите си: “Първият човек, който ще ви намери работа, стои до вас в момента”, при което всички в аудиторията започват да се оглеждат.
Работата му в “Пиксар” го среща и с основателя на “Епъл” Стив Джобс, който в онзи момент е собственик на анимационното студио.
“Mного от известните хора в нашата индустрия нямат образование от държавна институция. В моята сфера никой не ми е искал диплома”, казва Христов. У Джобс харесвал, че оставял хората, които си разбират от работата, да си я вършат.
“Не обичаше да се бърка в неща, които не разбира. Това е много важно качество. Той имаше визия, искал съм винаги да му подражавам”, допълва Тони. И затова се опитва по неговия модел да оставя и в своята работа хората да творят свободно.
“Човек не може да прави едно и също нещо завинаги. Идва един период от живота, когато трябва да промени нещо и да направи нещо различно, за да не загуби интерес” - така артдиректорът обяснява решението си да се върне в България преди месеци и да остави кариерата си в САЩ. Преди 5 години връщането му изглежда невъзможно, но сега твърди, че страната се е променила изключително много, и то в положителна посока - постепенно се превръщаме в европейска държава.
“За българина, който си живее тук, това може би не се усеща, но за мен контрастът е огромен. В България шофьорите спират на пешеходни пътеки, а това го няма и в Рим дори. Вече имаме едно ниво и цивилизовани практики, които са модерни у нас”, твърди художественият директор. Затова заедно с партньора си Милин Джалалиев – дългогодишен управител в рекламната компания Saatchi & Saatchi, основават ARC Academy. Христов се надява студентите му да не следват неговия пример и да заминат: “Не ги тренираме, за да емигрират, а за да останат”. Включва се и в инициативата RE:TURN, която създава мост между българите в чужбина и у нас. Тя е организирана със съдействието на Фондация “Америка за България” и Българската асоциация за дялово и рисково инвестиране.
“Бяхме в Западното крайбрежие на САЩ и призовавахме хората да се върнат в България с тяхното знание. За мен е важно да прекратим бягството на българския потенциал”, казва Христов.
Повече за Антони Христов може да прочетете и на https://www.us4bg.org/news/anthony-christov/?hl=bg
ARC Academy е алтернативата на висшето образование и кладенец за дизайнери на видеоигри и визуални ефекти
Креативна академия за дигитални и модерни изкуства, свързваща бизнеса със студентите. Това е ARC Accademy. Създадена от артдиректора Антони Христов, работил дълги години в големи филмови студиа в САЩ, и бившия управител на рекламната агенция Saatchi & Saatchi Милин Джалалиев. Тя ще отвори врати в “София Тех парк” и ще предлага курсове по дизайн на видеоигри и визуални ефекти, кинематография и изграждане на бранд. Записването започна от 24 май.
“В България има много талантливи хора, но просто нямат възможност за реализация. Знаем, че има добри академии и художествени училища, но ние ще се стремим да бъдем гъвкави и практически ориентирани. Ние решихме, че е много важно това да се представи на българския пазар и младите хора тук да имат възможност да се развиват. Има страшна нужда от кадри, например в компаниите за видеоигри. Много от тях имат намерението да си удвояват персонала до година или две”, обяснява причините за създаването на академията Христов. Именно компаниите, търсещи професионалисти, са и партньори на академията: Chaos Group, Creative Assembly, Gameloft, Ubisoft. “Ние ще създадем един кладенец за подготвени кадри, от който те ще черпят безкрайно”, казва артдиректорът.
Обучението е 1 година, в която се минават всички стъпки за създаването на една игра - от концепция, сценарии, дизайн до създаване на герой, среда, анимация. Така студентите ще се ориентират какво ги влече и ще се профилират в конкретна област чрез допълнителния мастър курс, който е 6 месеца.
Кандидатите трябва да са завършили гимназия. И Христов, и Джалалиев са родители и са убедени, че това е важно, за да изберат децата своя път след това. Академията ще дава практическите познания, което ще бъде ускорител да се влезе директно в индустрията. “Ние сме съвременна алтернатива на висшето образование. При нас фокусът е практическата насоченост.
В академията едни от най-добрите специалисти в своята сфера, работещи в големи компании, ще преподават точно това, което може да бъде директно приложено”, твърдят Христов и Джалалиев. Така училището ще бъде и своеобразна платформа за запознанства - студентите ще могат да си създадат кръг от хора, с които по-късно ще работят. Ще имат възможността и да се запознаят с компаниите и техните изисквания.
Към проекта са проявили интерес и български гимназии, които искат да направят подготвителни програми за създаване на видеоигри за ученици от 11-и и 12-и клас.