"Софийска вода" е изградила и ремонтирала 590 км водопроводи и 84 км канали за 8 години
Между 2010-2018 г. "Софийска вода" е изградила и рехабилитирала общо 590 км водопроводи, както и 84 км канали с включени ремонтирани и нови връзки към тях, с което общата дължина на ВиК мрежата в София вече надминава 5500 км. Това стана ясно на пресконференция относно постигнатото до момента от бизнес плана на дружеството за 2017 - 2021 г.
Освен това през периода е намален броят на възникналите течове с над 12%. Качеството на питейната вода надхвърля изискванията на регулаторните органи и достига до над 99,22%. Като доказателство за това „Софийска вода“ е първият в страната воден оператор, получил регистрация от МОСВ и Европейската общност за управление на околната среда и одит – ЕМАС. Това е признание за прилагане на най-висок европейски екологичен стандарт.
На страницата на "Софийска вода" потребителите могат да проверят качеството на водата вече от 83 точки в града. В лабораторно изпитвателния комплекс на дружеството са инвестирани 1,74 млн. лв., а от услугите му вече могат да се възползват и други населени места като Троян и Шумен.
За петгодишния период са предвидени инвестиции в размер на 209 млн. лв., като за 2019 г. те са в размер на 46.3 млн. лв. Към тази година инвестиционната програма е изпълнена на 40%, 40 км водопроводна мрежа е рехабилитирана само през 2019 г. Освен във ВиК мрежата, интензивно се инвестира в иновации и модернизация на съоръженията. Един от големите инвестиционни проекти е изграждането на нов метантанк в ПСОВ край „Кубратово“ на стойност 6,5 млн.лв. Строителството му стартира този месец и би трябвало да е завършено до 2020 г. То ще допринесе за достигането за още по-голяма енергийна независимост на цялото дружество с произвежданата „зелена енергия“.
"Направихме повече от обещаното за периода, знаем, че ни очакват още предизвикателства, предстои още много работа. Желаем със същите темпове и амбиции на най-големия оператор у нас да станем един от най-добрите ВиК оператори в региона – с отлични услуги, гарантирано качество на водата и нарастващо доверие на клиентите в нас“, заяви Васил Тренев, изпълнителен директор на „Софийска вода“, по време на пресконференцията.
От днес влиза в сила и „Харта на клиента“, която е първата за ВиК оператор в България. Чрез нея дружеството поема ангажимента да подобри качествено обслужването на потребителите си. В нея има заложени конкретни срокове на работа – като например до 2 часа да се реагира на сигнали, възможност за разсрочено плащане и др. За изминалите две години и половина вече има много нововъведения за удобство на клиентите като безплатна денонощна телефонна линия, мобилен център за обслужване на клиенти, модерни и функционални клиентските центрове на нови локации, възможност за управление на консумацията на вода чрез използване на „умни водомери“ и много др. "Софийска вода" разполага и с мобилен център за обслужване на клиенти, който обикаля 20 населени места по график. Според тяхно проучване 92% от хората са доволни от обслужването им.
Други проекти, които вече са изпълнени или са в процес на работа, са: Рехабилитация на резервоар „Под Симеоново“, с който ще се осигурява стабилно и непрекъснато водоснабдяване за райони Младост и Студентски;
Основен ремонт на филтърния корпус в ПСПВ Панчарево на стойност над 1,5 милиона лв., рехабилитацията на 3-те водни камери с общ обем 26 хил. куб. метра на един от основните резервоари - „Коньовица“; с Университета по архитектура, строителство и геодезия се работи по проект за проучване на реалното потребление на вода на глава от населението - първото такова; предстои внедряването на софтуер за мониторинг на подаваните количества към водопроводната мрежа. Освен това са открити 800 теча, а над 11 000 са отстранени, което прави 800 теча по-малко в срвавнение с края на 2016 г. Оттогава и загубите на вода са намалени - с над 10 млн. кубични метра.