Това е най-мащабната реформа в пътния сектор от 20 години може би. Системата цели генериране на повече приходи за пътната система в България. До момента тази тежест е поета от леките автомобили - винетните стикери, 2/3 от тях се купуват от коли и само 1/3 от тежкотоварни автомобили. Толсистемата ще има връзка с МВР и митниците. Това заяви регионалният министър Петя Аврамова пред БНТ.
Системата е сложна, с много участници в нея. В процес на синхронизиране сме, за да стартира нормално от 1 март тя. С най-ниските в Европа тарифни ставки стартираме и малък обхват от 3115 км - магистрали и първокласни пътища. Дали сме си срок 3 месеца да наблюдаваме системата и ако не отговаря на очакванията да коригираме обхвата и тарифите, обясни тя.