"Теленор" отчита печалба преди данъци от 88 млн. лв. за последното тримесечие на миналата година. Това е ръст от 3,6% на годишна база. Така се запазва тенденцията, която се наблюдаваше и през предишните тримесечия на годината, отчита операторът.
Общите приходи за тримесечието надхвърлиха 201 милиона лева, като отбелязаха ръст от 3,1% спрямо същия период на 2018 г., основно поради по-високия среден приход от потребител, който достигна 15,90 лв. или със 7,8% над нивото от четвъртото тримесечие на 2018 г.
Това, в комбинация с фокуса на компанията върху подобряване на ефективността, е довело и до по-високата печалба.
В резултат на продължаващата тенденция на пазара за консолидация на SIM-картите, броят на клиентите на "Теленор" отбеляза лек спад през тримесечието в сравнение със същия период на предходната година и достигна 3 милиона абоната, от които
19% са потребители на предплатени услуги.
Повишаването на качеството на мрежата и на клиентското преживяване са основен фокус за компанията през цялата 2019 г., в резултат на което мрежата на "Теленор" получи сертификат Best in Test от международната компания за измерване на качеството на мобилни мрежи umlaut, след извършени тестови измервания по
шест различни показателя през второто и третото тримесечие на 2019 г., съобщават още от компанията.
"Теленор" е водеща телекомуникационна компания с над 3 милиона активни потребители в България. От 1 август 2018 г. Теленор България, заедно с Теленор Унгария и Теленор Сърбия и Черна Гора, са част от PPF Group. PPF Group инвестира в множество пазарни области - банкови и финансови услуги, телекомуникации, машиностроене, биотехнологии, застраховане, недвижими имоти и селско стопанство. PPF Group оперира в Европа, САЩ и Азия. Групата притежава активи на стойност над 45 млрд. евро (към 31 декември 2018 г.).