В двигателя с вътрешно горене все още има живот, макар неговата компания (и концерн) да са насочили поглед към електрическите автомобили. Мнението изказа техническият директор на Volkswagen Матиас Рабе в интервю за Autocar.

Все по-строги са стандартите за нивата на отделяни вредни емисии СО2, както и предстоящата забрана за продажба на автомобили с ДВГ в редица европейски държави.

По думите на Рабе използването на синтетични горива от биомаса и други материали ще позволи на производителите да продължат да произвеждат автомобили с ДВГ, които ще „имат по-дълго бъдеще от това, което някои хора им предричаха”.

Синтетичните горива се произвеждат от естествени материали и не отделят CO2 или други емисии. Проблемът е, че макар да се разработват от доста години, те все още не са готови за производство. Това не пречи на Volkswagen и Bentley да са сред производителите, които гледат в тази посока, пише vesti.bg.

Рабе смята, че теглото и размерите на батериите, използвани в хибридните и електрическите автомобили, ще доведат до ускоряване развитието на синтетичните горива.

“Ще стигнем до е-горивата,” казва той. “Ако погледнете към авиационната индустрия, е-горивата са силно търсени, защото [самолетите] няма да станат електрически, тъй като няма да могат да прелетят Атлантическия океан. Взимаме нашите CO2 цели много сериозно, като искаме да сме компания за подражание по отношение на СО2, но това не означава, че ще се откажем от ДВГ.”

Рабе добавя, че Volkswagen се обвързва с „широка гама” задвижващи опции поне през следващото десетилетие. На някои пазара (по-голямата част от такситата на известна такси компания са именно такива) марката възлага сериозни надежди и на метана.