Точно толкова се доверяват на действията на правителствата, показва  изследване на глобалната комуникационна компания “Портър Новели” - световен партньор на българската “Апра”:

 

Бизнесът трябва силно да внимава, за да не се възприеме дарителството като автореклама

Хората са убедени, че компаниите, в които работят, трябва да се грижат за заплатите и здравето на своите служители

Гигантът “Кока-Кола” е спрял парите за реклама, маркетинг и социална дейност в световен мащаб.

Подобно действие в условията на криза може да разруши не само репутацията на една компания, но и бъдещия ѝ бизнес, защото срива доверието на потребителите към нея. Досущ като спихналата се репутация на българската “Уолтопия” на Ивайло Пенчев, поискал да дари средства на Александровска, но с предимство за своите служители.

1/3 трета от хората обаче вярват, че именно бизнесът ще намери вярното решение за справяне с коронавируса. А повече от половината се доверяват на традиционните медии, за да получават вярна и обективна информация.

Изводите са от американско изследване на глобалната комуникационна консултантска компания Porter Novelli, направено онлайн от 1 до 3 април сред 1004 души в САЩ. Компанията е партньор на българската комуникационна агенция АПРА на известния пиар Томислав Цолов.

На отворен въпрос кои американски компании се справят най-добре в ситуацията на пандемия, американците посочват “Уолмарт”, Си Ен Ен, “Форд”, “Джонсън и Джонсън”, GM, “Амазон”, “Гугъл”, “Крьогер”, “Май пилоу” и “Фокс нюз”.

Ето какво още показва изследването: една трета от американците (34%) разчитат повече на бизнеса да създаде решения за справяне с пандемията, отколкото на правителствата по света.

45% вярват, че

бизнесът ще има

по-бързи и

по-добри

решения от

властите

по целия свят. Повече от три четвърти (77%) от хората казват, че компаниите трябва да вземат решения, които са в по-широк обществен интерес, защото всички сме засегнати.

Създаване или

разрушаване

на репутация

“Общественото здраве е и трябва да бъде приоритет номер едно, докато се справим с тази криза. Звучи очевидно за мнозина, но има наченки на напрежение - особено в САЩ - между икономиката и обществото, особено най-уязвимите му членове. Знаем, че решенията, които компаниите взимат сега, ще бъдат определящи за тях дълго време, след като тази пандемия премине”, казва Кейт Кусик, изпълнителен маркетинг директор на “Портър Новели”.

73% от анкетираните предупреждават, че ще си спомнят кои компании са взели лоши решения по време на пандемията от коронавирус. А

71% са убедени,

че ще спрат да

купуват

продуктите на

компания,

ако научат за нейни безотговорни или подвеждащи бизнес практики по време на пандемията от коронавирус,

Както показват и предишни проучвания, участниците в анкетата са готови да възнаградят фирми, за които смятат, че са предприели адекватни действия в подкрепа на засегнати от пандемията - независимо дали чрез повишена лоялност или доверие, по-голяма склонност към закупуване на продуктите/услугите им или дори като гледат на тази компания като по-привлекателно място за работа или инвестиции.

Когато американците научат за конкретните действия на компаниите във връзка с К-19, те са по-склонни да им се доверят (73%), да купят от тях (73%), да бъдат лоялни (74%), да работят за тях (63%) и да инвестират в тях (51%).

Комуникации

по време на К-19

Американците искат да знаят какво правят компаниите за справяне с коронавируса, но бизнесът трябва да е предпазлив, за да не изглежда дарителството на пари и техника като автореклама или хвалба.

Всъщност почти половината американци (48%) поставят под въпрос искреността на такива усилия.

Най-достоверните източници на информация относно К-19 са: регионалното правителство, включително здравни отдели (56%), федералното правителство (52%), медиите (52%), местната власт (50%), социалните медии (25%), неправителствени организации (12%), бизнесът (11%) и религиозни организации (9%).

“Репутацията може или да бъде изградена, или разрушена в този безпрецедентен момент. Разрушена от симулиращи помощ действия. Изградена като резултат от истински принос към разрешаването на ситуацията”, съветва Фенела Грей, председател на лондонския офис на “Портър Новели”.

Когато служителите разберат какви са действията на компаниите, в които работят, за справяне с К-19, те се чувстват вдъхновени (74%), по-лоялни (73%), горди (78%), по-склонни да препоръчат (72%), а 71% биха се ангажирали с помощ.

Кой получава

признание

Някои отрасли и видове бизнес получават по-позитивна оценка въпреки сравнително еднаквите за всички условия. Индустриите, които според американците предприемат най-полезни действия в борбата с коронавируса:

52% - здраве и уелнес

39% - храна и напитки

27% - фармацевтични компании

24% - търговия на дребно

24% - производство

22% - медии

14% - технологии и телекомуникации

10% - транспорт и хотелиерски услуги

6% - финансови услуги

5% - други,

Какво могат

да направят

компаниите сега

Според анкетираните компаниите първо трябва да защитят служителите си (както по отношение на заплащането и обезщетенията, така и по отношение на здравето и безопасността) и след това да мислят как да се използват съществуващите продукти и услуги за справяне с конкретни проблеми.

За хората най-добрите начини за компаниите да се включат в действията срещу коронавируса са:

- гарантиране, че служителите им ще продължават да получават заплати и подпомагане (68%),

- прилагане на политика за защита на здравето и безопасността на собствените им служители (68%),

- даряване на продукти или услуги в подкрепа на усилията за справяне с кризата (68%),

- временно премахване на таксите или ограниченията за достъп до техните услуги (65%),

- предоставяне на сгради или оборудване и времето на служителите в подкрепа на усилията за справяне с кризата (56%),

- даряване на средства за подпомагане на усилията за справяне с кризата (54%),

- предоставяне на информация или възможности (като онлайн класове), които ни помагат да се грижим за себе си и да бъдем здрави (38%),

- използване на рекламни и маркетингови ресурси за предаване на информация за общественото здраве (38%),

- продължаване на дейността както обикновено, за да се гарантира непрекъснатост на услугите и “нормалност” (19%).

Според 4% нито едно от посочените твърдения не са верни, защото не е отговорност на компаниите да помагат по време на пандемията.

Съветите на “Портър Новели”

 Правете всичко с емпатия. Това е безпрецедентно време, което създаде нови и сложни предизвикателства пред отделни хора, семейства, общности, компании и други. Всички сме заедно в това. Направете оценка какви са съществуващите нужди и конкретни места, които ги изпитват. Това може да се промени с течение на времето и с развитието на кризата, така че продължете да наблюдавате.

 Мислете как продуктите/услугите/дейностите на вашата компания могат да бъдат решение. Услуги ли може да предоставите? Дали благотворителността е най-необходима сега? Какви продукти може да произведете, за да запълните дадена празнина?

 Предвидете какво е необходимо за опериране. Помислете от какво се нуждае общността, към която ще насочите своите усилия, за да получи вашата подкрепа.

 Помислете да ангажирате експерти, за да разберете уникалните препятствия или предизвикателства пред получаването на вашите продукти, услуги или помощ. Помислете и за съществуващите партньори, които може да улеснят доставянето на помощта ви.