В националната лозаро-винарска програма ще има още една - 6-а мярка за подпомагане. Тя ще се казва “Информиране в държавите - членки” и ще служи за реклама на българското вино, предвиждат промени в наредба, пусната за обществено обсъждане.

Информирането на потребителите трябва да се отнася за отговорната консумация на вино и/или за системата за качество, заложена от ЕС. Могат да се представят характерните особености на вина със защитено наименование за произход и защитено географско указание, дължащо се на специфичната им географска среда.

Субсидията по новата мярка е 50% от допустимите разходи. Европейското законодателство разрешава и даването на допълнителни 30 на сто като държавна помощ, но за нея трябва изрично да се получи разрешение от Европейската комисия. Кандидатите за реклама на виното трябва да са признати организации на производители или асоциации, както и междупрофесионални организации по Закона за виното или професионални организации с не по-малко от 2-годишна история, които работят основно в лозаро-винарския сектор.

Допустимите за финансиране разходи са участие в информационни кампании, мероприятия, изложения, панаири, фестивали и конференции с национално и европейско значение.