Джеф Безос е най-богатият човек в света, благодарение на “Амазон”, компания за онлайн продажби. Експертът по търговия на дребно Дъг Стивънс обаче прогнозира, че гигантът може да “се срине” или дори да банкрутира през следващото десетилетие.

На своя сайт “Business od Fashion” основателят на компанията “Retail Prophet’s” и съветник на някои от най-уважаваните марки в света прогнозира край на “Амазон”, съобщава “Entrepreneur”, цитиран от БГНЕС. 

„Мисля, че “Амазон” ще се срине през следващите 10 години и ето някои от причините“, пише Стивънс.

“Амазон” следва стъпките на “Уолмарт”

Една от причините за евентуален фалит на платформата за онлайн търговия би била, че тя следва същите модели като другите подобни компании.

„Между 1962 г. и началото на 2000-та “Уолмарт” води в търговията на дребно, побеждавайки десетки големи и малки конкуренти. До 2010 г. “Уолмарт” отвори зашеметяващите 4 393 магазина, от които над 3 000 бяха отворени след 1990 г.“, обясни експертът.

Той добави, че след като е претърпяла рязък спад в продажбите през 2015 г., “Уолмарт” не е успяла да стартира онлайн търговия. Сривът на гиганта показва, че с повечето такива големи компании може да се случи същото.

“Амазон” предлага ефикасност, но не и истински шопинг

Стивънс намира за опасно, че Безос възнамерява да поддържа същия дългосрочен модел на работа.

„В нашия бизнес на дребно знаем, че клиентите искат ниски цени и така ще бъде и след 10 години. Те искат бърза доставка, богат избор“, каза по-рано основателят на “Амазон”.

Стивънс обаче смята, че хората не купуват само защото искат продуктите възможно най-скоро. Те искат и истински шопинг: излизане от дома, докосване на продуктите, сравняването им, пробване на нови неща или вдъхновение. В този смисъл недостатъкът на “Амазон” се крие в „онлайн пазаруването“.

Фокусът за обслужване на клиенти ще бъде загубен

Когато една компания има мощен лидер като Джеф Безос начело, би било трудно да функционира без него. Дъг Стивънс прогнозира, че докато “Амазон” продължава да се разширява, „фигурата на Безос може да се разпадне или да изчезне“.

„Тогава е възможно да се отклони от първоначалната мисия и тя е удовлетвореността на клиентите“, каза експертът по продажбите на дребно.