Платена телевизионна услуга в България ползват 2.42 млн. абонати, като 87% процента от тях имат сключен договор с доставчик, показва национално представително проучване на Alpha Research, изготвено по поръчка на Браншовата асоциация на българските телекомуникационни оператори (БАБТО). Проучването е проведено през ноември-декември 2020 г. в малки и големи населени места.

То показва, че между 120 и 314 хил. домакинства ползват платена телевизия от нелегален доставчик. Повечето от тях получават съдържание чрез IPTV боксове в интернет. От БАБТО смятат, че са нужни адекватни действия от страна както на доставчиците, така и от институциите.

Проучването показва силна фрагментираност на пазара. Към момента трите големи оператора - "Виваком", А1 и "Булсатком", формират около 66% пазарен дял. Десетина средни по-големина оператори заемат малко над 13 на сто от него. В същото време повече от 200 малки оператора си разпределят 20% от пазара, като нито един от тях не надхвърля 1% от абонатите.

Отчита се и ускорено проникване на нови технологии за стрийминг на съдържание, които изместват традиционните доставчици. На практика всички големи медийни компании развиват активно собствени платформи за директен стрийминг, чрез интернет на своите канали и съдържание до крайни потребители, на абонаментен принцип.

Според проучването услугите им се ползват от 8.75%, или близо 170 хил. домакинства, които гледат платена телевизия през интернет устройства, а от стрийминг услугите се възползват над 300 хил. домакинства, като на най-голям интерес се радват HBO GO (6.10%), Diema Extra play (3.7%), Netflix (3%) и Voyo (2.2%).

Данните за интернет свързаност показват, че 60% от българските домакинства получават сигнала по кабел, 9.4% ползват мобилен интернет през флашка или сим картата на телефона си, а други 6.2% ползват само интернет на телефона от мобилния оператор.