Николай Вълканов е новият изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия (СМТ). Той поема позицията от Йордан Матеев, който представляваше организацията от 2013 до 2021 година, съобщиха преди малко от сдружението, което обединява почти всички големи търговски вериги в България.
Сред най-големите успехи на сдружението през този период беше утвърждаването на СМТ като „гласът“ на българския ритейл сектор и като важен фактор при защита на интересите на всички участници във веригата на доставки - производители, търговци и клиенти. През последните осем години благодарение на усилията на членовете на СМТ и на Йордан Матеев бяха парирани редица опити за свръхрегулации, ценови контрол и ограничаване на свободната търговия, свободното договаряне и свободният избор в модерната търговия и бизнеса като цяло. В основата на тези успехи до много голяма степен беше неуморната работа на Йордан Матеев, която беше оценена високо и получи признанието и благодарността на всички членове на СМТ, се казва в съобщението на сдружението.
Във връзка с предаването на поста на Николай Вълканов Йордан Матеев заяви: „В Сдружението за модерна търговия имах щастието да работя с невероятни хора, професионалисти и бизнес лидери, от които научих много. Силно съм удовлетворен от успехите, които постигнахме заедно в една доста предизвикателна среда. Предстои още много работа, тъй като целите на СМТ са изключително амбициозни. Убеден съм, че с Николай Вълканов начело сдружението е в добри ръце и ще продължи да допринася за подобряване на средата за търговия и бизнес в България.“
Новият изпълнителен директор на СМТ се ангажира да надгради над постигнатите резултати и определи за свои приоритети допълнителното развитие на партньорството между търговските вериги и българските производители, подобряване на бизнес климата в страната в активен диалог с институциите и разширяване на сдружението с нови членове. В тази връзка той заяви: „За мен тази позиция е изключителна възможност да допринеса с опита и знанията си за развитието на търговските отношения в страната. Опирам се на разбирането, че трябва да се работи в постоянен диалог, с аргументи и стремеж към партньорство. Целта ми е да постигнем още по-активно сътрудничество между различните звена от веригата производител-търговец-потребител и администрацията. Вярвам, че всички имаме една цел - да живеем в просперираща България.“
Специално място в работата на Николай Вълканов ще заеме по-нататъшното развитие на партньорските взаимоотношенията между веригите за търговия с хранителни стоки и българските производители, което е сред най-важните приоритети за СМТ. За постигането на тази цел изпълнителният директор на сдружението ще прилага задълбочените си познания и опит в земеделския сектор. Той е основател и управител на неправителствената организация „ИнтелиАгро“, която ще продължи да ръководи. Тя има за цел подпомагане развитието на устойчив и конкурентоспособен агробизнес в страната. В периода 2012-2014 година е управлявал проекта "Икономически анализ на селското стопанство" към Института за пазарна икономика. От 2018 година Николай Вълканов е и организатор на форума за търговия с плодове и зеленчуци InteliFresh, който създава условия за диалог и трайно партньорство за всички пазарни участници – фермери, търговци, доставчици на технологии и услуги и потребители. Между 2011-2015 г. г-н Вълканов е анализирал ритейл сектора в страната за международната компания PMR Publications. Бил е и бизнес консултант в консултантската компания SEERC и журналист във вестник „Капитал“.
Николай Вълканов е завършил специалност "Европеистика" в СУ "Св. Климент Охридски" с профили "Икономика" и "Право". Преминал е обучения по „Производство на плодове и след-беритбена заготовка“ и „Зеленчукопроизводство и овощарство“ към Центъра по агробизнес на Калифорнийския държавен университет в рамките на програмата „Кохран“.
Сдружението за модерна търговия, което вече ще бъде представлявано от г-н Вълканов, обединява 12 от водещите ритейлъри в България: "Билла България”, „Ван Холдинг“ ("Фантастико"), „Дайхман търговия с обувки", "дм България", “Доверие - Брико” ("Мосю Бриколаж"), „ИКЕА – България“, "Кауфланд България” , "Лидл България”, “Максима България” ("Т MARKET"), „ПЕПКО България“, "ПроМаркет" и "Хиполенд". Сред основните цели на СМТ са подобряване на условията за търговия и бизнес в страната, осигуряване на висока конкуренция на пазара и подкрепа за растежа, модернизацията и развитието на търговския отрасъл от българската икономика.