Всякакво строителството на пътища и селачища, както и ремонтите на язовири трябва да се извършват с обществени поръчки, а не както досега с директно възлагане на фирми, заявиха на съвместна пресконференция министрите на регионалното развитие и на икономиката Виолета Комитова и Кирил Петков.

Комитова припомни, че в "Автомагистрали" са били отделени 500 млн. лв. за 84 свлачища, дадени на 20 фирми, но за година и половина било завършено само едно - при Рилския манастир. За всички останали нямало дори писмен проект.

Същата била и ситуацията с ремонтите на язовирите, възложени от ДКК на 7 компании. От 416 язовира са готови само 10.

Вместо това трябвало да се проведат обществени поръчки и 84 свлачища да бъдат проектирани от 84 фирми, надзор да се извършва от други 84 и ремонтът от още 84 фирми. Така ще се помогне на 250 малки и средни компании, иначе се нарушавала конкуренцията и пазарната икономика. Цените за всеки договор за свлачищата били определяни от самите фирми, допълни Комитова, а Петков заяви, че цените за ремонта на язовирите били 5 пъти над пазарните.

Договорите за свлачищата изтичат в края на годината. Комитова няма да ги прекратява, но ако не бъдат изпълнени, фирмите ще бъдат наказани.

Нямаме никакви спрени плащания в момента, уточни Комитова. Тя заяви, че още не е внесла в Агенцията по вписвания новите шефове на "Автомагистрали", след като поиска старото ръководство да напусне, тъй като не са избрали новото. Агенцията по вписвания отказвала да назначи нови ръководства на други дружества, затова досега нямало смисъл да се предлага и на "Автомагистрали".

Министър Петков коментира и казуса с ББР. Тъй като уволнените от него членлвр на надзора обжалвали уволнението си, Петков обмислял да пусне иск срещу тях. Одитният комитет вече започнал да получава кредитни досиета, каза още министърът.