А1 продължава да бележи ръст във финансовите си показатели в България и през второто тримесечие на 2021 г., съобщиха от телекома. Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 9,1% до 108 млн. евро спрямо същия период за 2020 г., а общите приходи растат с 19,5% и достигат 145,1 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 55,4 млн. евро, регистрирайки ръст от 15,2% на годишна база. Увеличението на приходите от услуги се дължи на продължаващата позитивна тенденция в мобилния и фиксирания сегмент и при продажбите на устройства.

През втората четвърт на годината А1 спечели търга за честотна лента в спектър 3 600 MHz и продължи да инвестира в 5G оборудване на европейски доставчик, за да изгради истинска 5G мрежа с гигабитови скорости в над 75 града и курорта в страната. Телекомът също пусна изцяло потребителски ориентирани мобилни планове, които позволяват на клиентите сами да избират какви дигитални услуги да използват.

Това допринесе за добрите резултати в мобилния сегмент на компанията, където се отчита по-високо търсене на премиум мобилни планове и дигитални услуги. Като резултат приходите от мобилни услуги се увеличават с 8,2% през второто тримесечие и достигат 71,9 млн. евро, а средният приход от абонат бележи ръст от 9,8% до 6,4 евро.

Сегментът на фиксирани услуги, в който се включват и дигиталните ICT и IoT решения на компанията, регистрира ръст на приходите от 10,9%, които достигат 36,1 млн. евро за тримесечието спрямо същия период на 2020 година. Основните причини за това са услугите за високоскоростен интернет и ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport. В резултат на това средният приход от фиксирана линия продължава да бележи ръст на годишна база с 8% до 14,5 евро, а броят на фиксираните услуги се увеличава с 2,3% до 1 099 700.

Компанията продължава развитието си на пазара на ICT бизнес услуги, където се отчита увеличение на броя на клиентите и растящо търсене на решения за киберсигурност, ERP системи и други дигитални решения.