Държавата дължи на пътните строители 900 млн лв. Това стана ясно от изказване на председателя на Управителния съвет на Българска браншова камара "Пътища" Стефан Чайков, цитиран от БТА.

Той допълни, че работната група за решаване на казуса с пътностроителните фирми, назначена от премиера, е направила предложение, което браншът не е виждал. В крайна сметка, съдейки от публичните изяви на властта, от нас се иска доброволно да си прекратим законните договори, да ни се предложат около двеста милиона лева до края на годината, без да има яснота как ще получим останалите пари, коментира Чайков. Той допълни, че браншът не държи да се платят изцяло дължимите пари до края на годината, а "разумна част" и иска ясна перспектива за това кога ще бъдат получени останалите средства.

По повод поканата от вчера на министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова за среща в сградата на ведомството с всички собственици на фирми, които ще участват в протеста, Чайков каза, че министърът не познава Търговския закон. Собствениците на фирми упълномощават определени търговски лица, които се вписват в Търговския регистър да представляват съответното дружество. Ако собственик на дадена фирма е акционерно дружество с 200 акционера, всички ли да дойдат, попита Чайков и посочи, че собствениците на пътностроителните фирми са хората, които са в момента на протеста. Ако министърът пожелае да се срещне с УС на браншовата камара, ние сме тук, допълни нейният председател.
Мисля, че е логично министърът да стои срещу човек, който е на неговия ранг, коментира срещата с бранша, заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Граматиков. Той каза пред журналисти, че държавата няма възможност да плати всичко, което е свързано с пътната поддръжка, защото бюджетът за тези дейности е бил изчерпан още с началото на първия служебен кабинет. Предложението е да се намери разумно решаване на периода, през който ще се платят средства, които държавата дължи и са за около 940 млн. лева. Ако сега се дадат тези пари през бюджета, това значи да бъде блокирана пътната поддръжка за години напред, коментира Граматиков. Затова предложението на министерството е да се стигне до споразумение, по което дължимите от държавата средства ще се изплащат в разумен период напред - през Бюджет 2022, 2023, както се договорим, каза заместник-министърът и отново повтори, че е невъзможно близо 1 милиард лева да бъдат отделени в края на 2021 г., за да се платят всички задължения към пътностроителния бранш.
Граматиков напомни, че за поддържането на пътищата тази зима са налични сто милиона лева. Това означава, че ако днес стигнем до разумно решение, почти веднага тръгват тези пари към хората, които са на протеста, каза той.