Германската автомобилна група Volkswagen Group се насочва към разработването на платформа за автомобили с двигатели с вътрешно горене с фокус върху пазари като Русия, Индия и Бразилия, където се очаква растежът на електромобилите да бъде по-бавен, отколкото в Европа, съобщава Automotive News Europe, цитиран от investor.bg.

Новата платформа MQB-A0 Global Platform на концерна ще бъде в основната на широка гама от евтини модели с двигатели с вътрешно горене, от малки коли до 7-местни превозни средства, които ще се продават на развиващите се пазари.

Volkswagen възлага на чешкото звено Skoda да превърне MQB-A0-In, която в момента се изгражда почти изцяло с части от Индия, в изключително гъвкава архитектура, насочен към чувствителните към цените пазари на Русия, Латинска Америка, Индия, Африка и Югоизточна Азия.

За европейския пазар Volkswagen създаде архитектурата Scalable Systems Platform (SSP), която ще се използва при изграждането на електрически автомобили с функции за автономно управление при автомобили от марките Volkswagen, Skoda, Seat, Audi и Porsche. Платформата ще се появи на пазара през 2026 г.

Първоначално Volkswagen разработваше своите платформи в Европа, след което ги разпространяваше в глобален мащаб. Според Иржи Дитрих, ръководител на проекта MQB-A0 в Skoda, новата архитектура няма да се произвежда в Европа.

Създаването на платформа за нисък клас конвенционални автомобили за германската група ще позволи на Volkswagen да постигне успех на развиващите се пазари, изтъква Дитрих пред Automotive News Europe.

Skoda заяви, че продажбите на конвенционални автомобили на въпросните пазари се очаква да нараснат с 58 на сто до 7,5 млн. броя през следващите години, след което се очаква ръст от още 1 млн. превозни средства в рамките на пет години Това означава, че обемът на продажбите ще достигне 8,5 млн. броя до 2036 г., когато влиза в сила забраната на Европейския съюз (ЕС) за производство на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Мащабът е ключов

Платформата MQB-A0 ще бъде достатъчно гъвкава, за да поддържа автомобили с дължина под 4000 мм и дължина от 4500 мм до 4700 мм, изтъква Дитрих.

"Тази платформа трябва да бъде възможно най-мащабируема“, посочва той. Върху най-голямата версия ще могат да се изграждат 7-местни превозни средства.

Първите автомобили, използващи MQB-A0, ще се появят на пазара след 2025 г., добавя Дитрих.

Архитектурата няма да е насочена към Европа или Китай, където малките автомобили с двигатели с вътрешно горене като Skoda Scala и VW Polo използват платформата MQB27, чийто дизайн ще продължи да се развива.

Префокусирането към Русия, Индия и други развиващи се пазари отразява затягащите се регулации относно емисиите в Европа и в Китай.

Възможност за хибридни автомобили

MQB-A0 Global Platform ще бъде разработена с възможност за изграждане на хибридни коли в зависимост от местните изисквания за емисиите, но няма да е подходяща за изцяло електрически автомобили.

„И преди сме комбинирали електрически двигатели и такива с вътрешно горене на една и съща платформа при Citigo-e, Seat Mii и VW Up, но това не е най-ефективният вариант“, изтъкват от Skoda.

Платформата ще бъде насочена към използване от марките Skoda и VW, но други звена на групата също ще могат да се възползват от нея.

MQB-A0 Global Platform представлява първият път, когато Volkswagen възлага на Skoda разработване на платформа с перспективата за глобалната употреба.

Главният изпълнителен директор на водещата едноименна марка VW Ралф Брандщетер заяви, че Skoda е в идеална позиция да поеме отговорността за разработването на платформата MQB-A0 поради „значителния си опит в мобилността от базово ниво“.

Стратегията ще донесе икономии от мащаба и синергии, които допълнително ще повишат рентабилността“, изтъква той.