На два етажа могат да се подземните гаражи в блоковете. Това предвижда проект за наредба за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии.
За първи път се определят и размерите на мястото за паркиране на една кола в паркинг гаражите на сградите. То не може да бъде по-малко от 2,75 м ширина и 5,50 м дължина, височината е не по-малка от 2,40 м.
Местата за паркиране и гариране могат да се проектират и за лекотоварни автомобили.
В гаражи и места за паркиране с повече от 10 паркоместа едно на всеки пет се оборудва със зарядна точка за електромобили. От предвидените зарядни точки: една е с голяма мощност - с възможност за пренос на електроенергия към автомобила с мощност по-голяма от 22 киловата; една с мощност до 3,7 киловата – с възможност за пренос на електроенергия към електромобили от категория L. Останалите са с нормална мощност на точките - с възможност за пренос на ток към електрическите коли с мощност по-малка от или равна на 22 киловата, но по-голяма от 3,7 киловата. В нови или реконструирани сгради с над 10 паркоместа 10% се заделят за електромобили.
При училища, детски градини, спортни площадки и площадки за игра се предвиждат транспортно обезопасени пешеходни и велосипедни трасета, достъпни тротоари за хора с намалена подвижност, пешеходни острови, изпъкнали изкуствени неравности на платното, повдигнати кръстовища, повдигнати пешеходни пътеки, зигзагообразно движение и др. Тези трасета не се пресичат на едно ниво с тези на първостепенната улична мрежа. Когато няма възможност, пресичане се допуска при осигуряване на безопасно преминаване.
Наредбата влиза в сила от 1 юни догодина, а изграждането на зарядни точки за електробуси - от 26 септември 2023 г.