Китай е бил най-важният пазар за германската автомобилна индустрия през 2021 г., се казва в доклад на федерална статистическа служба на европейската страна, представен този четвъртък, предаде Радио Китай.
Износът на леки автомобили от Германия за Китай е нараснал с 14 процента на годишна база до 16,7 милиарда евро, този за Съединените щати се е възстановил до 15,9 милиарда евро, а за Великобритания – третият по големина външен пазар – е спаднал със 17 процента до 9,4 милиарда евро.
В резултат на „сериозните ограничения от COVID-19“ през 2020 г., износът на германски автомобили бележи лек ръст до 117,6 милиарда евро миналата година, но все още е бил с 8,2 процента под нивата отпреди кризата през 2019 г. Освен глобалната пандемия, „липсата на чипове и други затруднения при доставката засегнаха германската автомобилна индустрия през 2021 г.“, се казва в доклада. Докато износът на автомобили с традиционни двигатели с вътрешно горене е намалял, наблюдава се силен ръст при изцяло електрическите и хибридни леки автомобили. Германия е изнесла около 300 000 чисто електрически превозни средства на стойност 12,6 милиарда евро през 2021 г. Германската асоциация на автомобилостроителите (VDA) очаква глобалния пазар на леки автомобили да има ръст от 4 процента през 2022 г. Съединените щати и Китай ще нараснат с 2 процента, а европейският пазар - с 5 процента.