Без пакет “Мобилност 1”, за да не се връщат камионите и да правят безсмислен разход на дизел и ненужно да замърсяват околната среда, предлагат от бранша
Акцизът на горивата да падне с 50% за шест месеца, другият вариант е ДДС на горивата да се намали от 20 на 10 на сто. Това предлага Съюзът на международните превозвачи, за да се преодолее кризата в автомобилния транспорт.
Превозвачите написаха отворено писмо, в което поискаха среща с премиера Кирил Петков, председателя на Народното събрание Никола Минчев и председателя на енергийната комисия Борислав Гуцанов.
Съюзът на международните превозвачи предлага икономически мерки, за да се ограничи кризата в сектора. Тя била предизвикана от пакета “Мобилност 1”, както и от войната в Украйна, която вдигна цената на горивата.
Вариантите за въздействие върху цените на горивата те аргументират с факта, че вече няколко държави в Европа - Румъния, Полша и Ирландия,
са намалили
акциза върху
горивата,
а Унгария е въвела мораториум върху вдигането на цените.
Да се премахне биодобавката в горивата за период от 6 месеца, е второто им предложение. Това можело да стане чрез изменение на Закона за възобновяемите и алтернативните енергийни източници и биогоривата.
Третото им предложение е цялостно да отпадне пакет “Мобилност 1”, срещу който те водиха неравна битка с големите държави в продължение на няколко години.
Мотивът е, че неговото въвеждане би довело до много празни километри за връщане на превозните средства, до безсмислен разход на гориво, а и до ненужно замърсяване на околната среда.
В кризисната ситуация в която се намира светът, а и България, у нас е можело временно да бъдат въведени дерогации от прилагането на Регламент № 561/2006, който урежда времето за управление и периодите на почивка за водачите, които извършват вътрешен и международен превоз на пътници и товари, пише още в писмото на съюза.
Мотивът им е, че така превозвачите
щели да бъдат
по-гъвкави при
превоза
на товари,
като се отчете и фактът, че в голяма част от ГКПП-тата на Европа имало забавяния при преминаването заради хуманитарната криза.
Според тях липсата на адекватна реакция ще засегне над 80% от предприятията, които притежават между един и пет камиона.