Европейският съд отхвърли иска на България за временно отлагане на прилагането на най-спорната разпоредба на Мобилен пакет I – връщането на камионите до мястото им на регистрация. От бранша искат да знаят каква е позицията на българската държава, как е била аргументирана тя пред Европейския съд и как държавата възнамерява да защити транспортния си бизнес.
Според Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи посочва, че след приемане на пакета редица доклади са доказали, че връщането на камионите ще има вреден ефект върху околната среда. "Ще наблюдаваме празни камиони, които ще се разхождат до мястото на регистрация. Липсва стратегическа транспортна политика и комуникация с ресорното ведомство", обясни той пред Нова тв.
По думите му скоро ще стане ясно дали бизнесът на превозвачите ще го има у нас или ще се пререгистрират в други страни. "Курсовете на компаниите не могат да бъдат заплатени и им се отразява зле икономически, заедно с цените на горивата", обясни Рашков.