До края на септември Европейската комисия ще предложи законодателна рамка, която ще позволи на държавите-членки на ЕС да одобряват продажбата на до 1500 бройки на модел годишно с инсталирана модерна технология за самостоятелно управление.
В Америка пътниците вече се возят пробно в автономни таксита, а колите наTesla са оборудвани с различни нива на самостоятелно каране. Такива превозни средства, при които водачите вече не трябва да следят шофирането, все още са във фаза на разработка, а целта е да осигурят на европейските производители технологично предимство пред останалите.
Законът ще включва 17 отделни технически правила, които ще променят начина, по който държавите от ЕС одобряват продажбите на коли с пълен автопилот.
Има шест нива на автономни коли (от 0 до 5). Ниво 5 е, когато колата е напълно автономна и изобщо не е необходим шофьор. В момента ЕС работи върху разрешаването на продажбата на автомобили от трето ниво. След това Комисията иска ЕС да бъде първият пазар в света, който законно позволява продажбата на автономни превозни средства от ниво 4. В това ниво автомобилът поема целия контрол, но само при определен тип настилка или географско положение. Докато законодателството и инфраструктурата не бъдат разработени, те могат да правят това само в рамките на ограничен район (обикновено градска среда).
Mercedes-Benz вече продава S класа с трето ниво на автономност. Превозните средства от ниво 3 могат да вземат решения сами, като изпреварване на бавно движещи се превозни средства, но все пак изискват човешка намеса. Водачът трябва да е готов да поеме контрола, ако системата не е в състояние да изпълни дадена маневра.