Средно 115 евро на човек от населението се харчат за дигитална реклама в Европа, у нас - едва 12 евро
Димитър Денев от ДСК е новият председател на "Интерактив адвертайзинг бюро България" (IAB България).
Той поема поста от Милена Мишинева, която отговаря за дигиталното развитие на комуникационната компания Dentsu за Югоизточна Европа (CDO & Product Strategy Director dentsu Southeast Europe) и не завърши своя мандат в IAB.
Димитър Денев е директор "Маркетинг и дигитални продажби" в банка ДСК и е от квотата на рекламодателите. Той е бил част от Управителния съвет (2019 - 2020) на IAB в качеството си на маркетинг мениджър на дигиталните канали на А1. Целият му професионален опит е свързан с дигиталния маркетинг, като е заемал отговорни позиции и във "Виваком".
“Имаме амбицията да засилим връзката с IAB Европа и да сме проактивни по темите, които засягат пазара. Необходимо е да се заздрави силно и административният капацитет на организацията, защото в последните години тя силно се разрасна откъм нови членове и техните очаквания, както и предизвикателствата на пазара, стават все по-големи”, казва Денев.
Управителният съвет на "Интерактив адвертайзинг бюро България" се състои от 9 души, разделени на квотен принцип между медии, рекламни агенции и рекламодатели.
На 12 август предстои общо събрание на сдружението, на което Милена Мишинева, представител на Dentsu, ще бъде освободена, а на нейно място да бъде избран нов член на УС от квотата на агенциите. Следваща стъпка е Управителният съвет да обяви конкурс за овакантения пост на изпълнителен директор на сдружението.
IAB България е част от Interactive Advertising Bureau - най-голямото глобално сдружение на медии, рекламни агенции, технологични компании и рекламодатели, отговорни за дигиталния бизнес по света.
Според последния доклад на бюрото европейският пазар на дигитална реклама е нараснал с 30,5% през 2021 г. до 92 милиарда евро. През същата година всички пазари са отбелязали двуцифрен ръст на годишна база.
Пазарът у нас също расте, но въпреки това България остава много назад спрямо бюджета за интернет реклама, който се инвестира в дигитална среда в Европа. Средно това са 115 евро на глава от населението, за Великобритания са 481 евро, Норвегия - 330 евро, а у нас едва 12 евро. “За нас е важно тези пари да остават в местните медии и ще работим за по-конкурента среда и развитие на пазара”, казва Димитър Денев.