21 август бе важен ден за инициативата „Един пояс, един път“. Тогава от гарата на гр.Сиан тръгна 10 000-ният товарен влак между Китай и Европа, което тази година бе реализирано 10 дни по-рано от миналата. Крайната му дестинация е гр. Хамбург, съобщи Радио Китай.
Същия ден официално започна и износът на китайски високоскоростни влакове. От гр. Циндао за индонезийския град Бандунг потеглиха високоскоростен влак и влак за цялостна проверка. „Излизането навън“ на китайската високоскоростна железница е важен момент. През последните години Китай и няколко страни подписаха споразумения за сътрудничество в областта на железниците, което се превърна в „златен ключ“ за стимулиране на местното икономическо и социално развитие.
Според данните, в момент товарните влакове между Китай и Европа се движат по 82 маршрути до 200 града от 24 европейски държави, което е с 900 пъти повече спрямо 2011 г., когато бе стартиран проектът. Сред транспортираните стоки са автомобили, оборудване, електроника и др., на обща стойност 300 милиарда щатски долара.
Индонезийците, които живеят в обхвата на високоскоростната жп линия Джакарта-Бандунг, също ще получат облаги от това. След като бъде завършена високоскоростната жп линия между столицата Джакарта и четвъртия по големина град Бандунг, времето за пътуване между двата града ще бъде съкратено на 40 минути от предишните повече от 3 часа. Това не само ще спести време, но и ще предостави ново пространство за развитие и ще промени живота на местните жители.
Днес светът е изправен пред множество предизвикателства, като пандемията от COVID-19, огромните промени, геополитическите конфликти като украинската криза. От товарните влакове между Китай и Европа до индонезийската високоскоростна железница - тези емблематични постижения на „Един пояс, един път“ са знак за усилията на Китай да помогне за попълването на дефицитите и да стимулира съвместното развитие с останалите държави.
До момента 140 държави са подписали документи с Китай в рамките на инициативата „Един пояс, един път“. През миналата година търговският обем на Китай със страните в обхвата на инициативата достигна 11,6 трилиона щатски долара, а преките му инвестиции около 138 милиарда щатски долара. Като най-големия световен публичен продукт инициативата „Един пояс, един път“ дава практически резултати.