Служебният вицепремиер Христо Алексиев констатира за три основни проблеми в "Българските държавни железници".
Според него това са - крайно остарелият подвижен състав, недобрата поддръжка и забелязващата се липса на квалифицирани кадри.
Това заяви той в сряда, пред депутатите в ресорната парламентарна комисия.
Повод за изслушването му стана поради зачестелите случаи на запалени локомотиви. Затова председателят на парламентарната Комисия по транспорт и съобщения Георги Свиленски свика извънредно заседание.
Алексиев обясни, че в момента текат процедурите за БДЖ по Плана за възстановяване и устойчивост. Освен да се мисли за покупката на нов подвижен състав, според него трябва да се мисли и как той ще бъде поддържан. А иначе транспортното ведомство непрестанно правело анализи на причините за инцидентите и се предприемат съответните мерки.
От министерство са отчели 28 запалвания за година и половина. Поради това трябва незабавна модернизация на депата за ремонт на влаковете, според заместник-министърът на транспорта Красимир Папукчийски.
Алексиев пък посочи, че подвижният състав, е на около 40 години, като постоянно са се неглижирали дейностите по ремонта и поддръжката му.
"Оказва се, че 7 от новите локомотиви Сименс са извън движение, а те са едва на 2 години. Предприети са мерки да бъдат възстановени тези нови локомотиви", добави той.
Набирането на персонал, също е проблем на българските железници. В момента има около 376 свободни работни места.
Поради зачестилите запалвания на вагони се е получило забавяне на графика с 36 000 минути, но в момента е свалено до - 14 000 минути, отбеляза още Алексиев.
Транспортното министерство призова за спешна проверка, поддръжка и доставка на резервни части.
Припомняме, че на Йордановден локомотивът на бързия влак Варна-София се запали в района на жп гара Мездра, след като само два дни по-рано в района на гара Пордим запушиха силови кабели във втория двигател на локомотива на пътническа композиция по същото направление. И при двата инцидента нямаше пострадали пътници.