Компанията държи на квалификацията на екипа си и през 2022 г. е вложила над 380 000 лв. в обучения
Качественото обслужване в магазина е също толкова важно за клиентите колкото качественият асортимент по рафтовете с продукти. Но то е невъзможно без отлично обучен и мотивиран екип. Тази азбучна истина е добре известна на големите компании, които неслучайно инвестират значителни средства за заплати, обучения и социални придобивки на служителите.
Заплати, но и социални придобивки
Със своите над 6600 служители Kaufland България е сред трите най-големи работодатели в страната през 2023 г. Известно е, че компанията поддържа атрактивно ниво на заплати в сектора. Наскоро от веригата отчетоха, че от отварянето на първия си хипермаркет през 2006 г. са изплатила над 932 млн. лв. заплати. Стойността на осигуровките за същия период пък възлизат на над 307 млн. лева. Само за 2022 г. компанията е изплатила 145 млн. лв. за заплати и 25 млн. лв. за осигуровки.
Търговската верига непрекъснато адаптира стратегията си за управление на човешките ресурси, като поощрява развитието и удовлетвореността на служителите си и разширява пакета от социални придобивки. В началото на 2023 г. компанията предоставя на служителите си широк пакет от 16 социални придобивки, между които и карта за спорт, ваучери за храна, допълнително здравно осигуряване, допълнителни почивни дни, гъвкаво работно време със заплащане до минута и други.
Инвестиция в развитието на кадри
Инвестицията в специализирани обучения на персонала е ключова част от работодателската политика на компанията. През 2022 г. тя е инвестирала над 380 000 лв. в обучения на екипа си. Сред тях са специфични експертни и профилиращи обучения, тренинги и обучения по езици. Всеки един от служителите на веригата преминава всяка година през няколко обучения.
Уникален обмен
През март 2023 г. компанията стартира програма за интензивен обмен на знания и умения на ниво управители на магазини между отделните страни от семейството на Kaufland. Само за първите две седмици от старта инвестициите в български специалисти по нея възлизат на над 25 000 лева.
Целта на програмата е да подобри практиката и да повиши експертизата на кадритена ключовите за бизнеса позиции, като получат възможност да придобият пряк опит, който после да бъде директно приложен и у нас. В рамките на обученията българските управители имат възможност да се запознаят с начина на работа, структурата и добрите практики, които се прилагат в компанията на европейско ниво.
Двама от току-що завърналите се управители по програмата са ръководителите на столичните хипермаркети в кварталите „Банишора“ и „Горубляне“ – Ивайло Георгиев и Ибо Атипов. И двамата са категорични, че обменът с германските им колеги им помага да си „сверят часовниците“ и да погледнат отстрани на работата си.
Наваксване с много бързи темпове
„От обмена в Германия се убедих отново колко динамична и интересна е работата ни и какви невероятни възможности дава работата в голяма интернационална компания - коментира Георгиев, управител на един от най-големите столични хипермаркети на веригата – Kaufland в „Банишора“. - Въпреки, че модерната търговия е родена в Западна Европа и от там тръгват всички тенденции в нашия бизнес, смея да твърдя, че тук наваксваме с много бързи темпове и в много от категориите дори не отстъпваме на колегите си. Категоричен съм, че подобни проекти и интензивен обмен оказват положително влияние във всеки аспект – и по отношение на кадрите и развитие на специалистите, и по отношение качеството, което предлагаме. Резултатът е най-вече за нашите клиенти, тъй като се стремим опитът, който придобиваме, да намира отражение във все по-качествените услуги, които предлагаме.“
Това, което прави най-силно впечатление и на Ибо Атипов - управител на най-новия хипермаркет на компанията – Kaufland в Горубляне, е разликата в подхода към клиентите. „Германските клиенти не са толкова ценово ориентирани, както сме тук в България. При тях намаленията не са в този мащаб, както е в България. Ние тук имаме по над 1100 намаления всяка седмица, докато при тях са доста по-малко“, коментира той.
Ибо Атипов подчертава, че германците консумират основно пакетирани свежи продукти, докато при нас предпочитанията са за свежи продукти от витрината с обслужване. „Научих доста интересни неща и имам много нови идеи, които започвам постепенно да внедрявам и аз в работата си“, казва той.