Товарните превози в рамките на ЕС все още се осъществяват преимуществено с камиони въпреки опитите да се насърчи ползването на влакове и воден транспорт, сочи доклад на Европейската сметна палата, цитиран от ДПА.

В него се отчита, че 77 на сто от товарите в ЕС се пренасят с камиони, а процентите постоянно растат. "Товарните превози в ЕС не се развиват "в правилната посоча", посочва водещият автор на доклада Анеми Туртелбум в специално изявление.

В опит да намали вредните емисии ЕС опитва да насърчи товарните превози с влак и кораб, но липсата на задължителни цени, поставени от Европейската комисия, означава, че страните членки се водят по националните си интереси, които се разминават с общите изисквания, посочват от Сметната палата.

Заложените в плановете на ЕС цели до 2050 г. да бъде удвоен влаковият трафик и да се увеличи с 50 на сто преносът на товари по вътрешните водни пътища са "напълно нереалистични", са казва в доклада, цитиран от БТА.

Проучването е наблюдавало основно товарния трафик в три ключови региона - между Белгия, Нидерландия и Италия, между Полша и Германия и между Германия, Франция и Испания.

Сметната палата препоръчва поставянето на по-ясни цели и по-добро сътрудничество между страните членки, за да бъдат постигнати заложените цели.