"Епъл" (Apple) представи днес първия си физически магазин в Мумбай, като се очаква той да отвори врати до края на месеца, предаде Ройтерс, цитирана от БТА. Магазинът ще бъде разположен в голям търговски център, в който се намират бутици на луксозни марки като "Майкъл Корс" (Michael Kors), "Кейт Спейд" (Kate Spade) и "Сваровски" (Swarovski).

Индия е все по-важна за американската компания, която започна да продава устройствата си на втория по големина пазар на смартфони в света онлайн през 2020 г. Заради високите си цени, обаче, засега "Епъл" заема едва 3 на сто от пазарния сегмент в страната.

Компанията планираше да отвори първия си физически магазин в Индия през 2021 г., но се наложи да отложи откриването му заради пандемията от КОВИД-19, която тогава беше в разгара си в азиатската държава.

Продуктите на "Епъл" се продават от години в страната и чрез платформите за електронна търговия на "Амазон" (Amazon) и "Уолмарт" (Walmart), както и през търговци прекупвачи.

Индия се превръща и във важна производствена база на компанията, като някои продукти на "Епъл", включително мобилните устройства "айФони" (iPhone), се сглобяват в страната от тайванските подизпълнители "Фокскон" (Foxconn) и "Уистрон" (Wistron). "Епъл" планира да започне да сглобява в Индия и таблетите си "айПад" (iPad) и слушалки "еърПод" (AirPod).