Фаталните инциденти с велосипедисти са се увеличили с осем процента през деветте месеца на 2022 г., сочат официалните данни в САЩ. Ново проучване на Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS) посочва, че днешните пълноразмерни SUV/кросоувъри са по-опасни за колоездачите от другите видове автомобили.

Според статистиката на IIHS Сам Монтфорт, водещ автор на изследването, „SUV/кросоувърите са склонни да съборят велосипедистите“ и потенциално да ги прегазят, за разлика от по-малките превозни средства, при които двуколесните се оказват върху колите. Монфор добавя, че: „Това е така, защото повдигнатият преден край на SUV/кросоувъра удря велосипедиста над неговия център на тежестта“, което води до падане и възможността на автомобила да го прегази.

IIHS прегледа подробни данни за катастрофи от Консорциума за пешеходци към Международния център за автомобилна медицина за 71 катастрофи с участието на велосипедисти в Мичиган. Това бяха инциденти, включващи едно превозно средство и един велосипедист на възраст 16 и повече години, с данни от полицейски доклади, медицински досиета и други източници.

Монфорт разкри, че нараняванията на долните крайници са често срещани, независимо дали става въпрос за конвенционално превозно средство или SUV/кросоувър. Велосипедистите, участвали в тежки инциденти, също са претърпели наранявания на главата, торса, гръбнака и корема. Чрез изследване е установено, че общата телесна травма е с 55 процента по-висока при катастрофи с SUV/кросоувъри, отколкото със стандартни автомобили. Има 63 процента повече наранявания на главата, но също така е установено, че няма разлика в тежестта на нараняванията на други части на тялото.