През първите четири месеца на 2023 г. емисиите на CO2 от новите автомобили в Германия са се увеличили в сравнение със същия период на миналата година. Има проста причина за това.

Федералната служба за автомобилен транспорт дава средната стойност на автомобилите за януари до април като 123,2 грама въглеродни емисии на километър. За разлика от тях средногодишната стойност за 2022 г. е била едва 109,6 грама.

Основната причина за това може да се намери и в статистиката на KBA. Делът на чисто електрическите автомобили и plug-in хибридите е намалял рязко от началото на годината. Въпреки че те представляват около 30 процента от новите регистрации през 2022 г., от януари до април това е само около 20 процента. Причината за рязкото намаляване на интереса към плъгин хибридите е, че те вече не се ползват от държавни субсидии.

Тъй като чисто електрическите автомобили не отделят CO2, а plug-in хибридите отделят много по-малко CO2 от двигателите с вътрешно горене, те понижават общата средна стойност. През 2022 г. стойностите за колите с бензинови двигатели бяха 150,5 грама на километър и 168 грама за дизели.

Статистиката на KBA също показва кои марки имат най-високи средни емисии на CO2 на километър за нови регистрации от януари до април. Lamborghini и Rolls-Royce са в челните редици на леките автомобили с доста над 300 грама - макар и с много малък брой нови регистрации. Сред по-големите марки с поне 10 000 новорегистрирани коли от началото на годината най-висока е стойността на Porsche с 208,2 грама.

Трите основни немски премиум марки са близо една до друга, но също и над средното равнище. Според KBA Mercedes има средна стойност от 136,4 грама, Audi 135,5 и BMW 133,7 грама. VW е със 129,8 грама, а Opel със 114,5.