Само 12 от мотрисите, или 363 млн. лв., ще бъдат платени от плана за възстановяване, другите 23 - от Социалния план за климата, сумата е 696,4 млн. лв.
Правителството даде съгласие вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов да подпише договор за доставка на 35 едноетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака. Той е между Министерството на транспорта и съобщенията и консорциум „БУЛЕМУ", който включва Alstom Transport (Romania), Alstom Ferroviaria SpA и "РВП ИНВЕСТ" ЕООД. Проектът е част от инвестициите по Националния план за възстановяване и устойчивост.
С цел максимално усвояване на средства от плана и минимизиране на разходите от държавния бюджет, едновременно с подписването на основния договор, ще бъде подписано и допълнително споразумение, одобрено от Европейската комисия, според което 12 от влаковете, на стойност 363 314 981 лева, ще бъдат финансирани от НПВУ. Останалите 23 електрически мотрисни влака за 696 400 000 лева ще бъдат включени в Социалния план за климата на България.
Полското поделение на германската фирма "Щадлер" щеше да ги произведе за 640 млн. лв., поръчката беше обжалвана в съда точно от този консорциум на "Алстом", съдът се произнесе процедурата да се рестартира наново и поляците се отказаха, защото нямаха време да ги произведат.
Сега мотрисите ще бъдат произведени за 1,059 млрд. лв., като само 1/3 от парите са от плана за възстановяване, с тези 363 млн. лв. ще бъдат платени 12 от 35-те мотриси.
С приемането на решението се осигурява временен безлихвен заем на Министерството на транспорта и съобщенията в размер на 278 600 000 лева за покриване на авансово плащане по договора.