BMW разработи система за предупреждение за челен сблъсък, която трябва да се появи на сериен мотоциклет "в близко бъдеще". Това най-вероятно ще бъде предстоящият R1300GS.

Системата не позволяма на мотора да се доближи на опасно разстояние до превозното средство пред него. Програмата разчита на насочен напред радарен сензор, точно като този, който BMW вече използва за активен круиз контрол на R1250RT (който регулира скоростта на мотора, за да поддържа безопасно разстояние в трафика).

Програмата Forward Collision Warning има за цел да предложи допълнителна безопасност дори когато активният круиз контрол не е включен, като първо предупреждава водача и намалява скоростта, ако е необходимо.

Докато сте в режим на шофиране с напълно активна ABS (напр. Road, Rain или Dinamic, но не и Enduro Pro) и шофирате между 30 и 160 км/ч, системата за предупреждение ще бъде активна. Радарът разчита пътя и следи разстоянието до автомобила отпред.

Ако устройството предположи, че моторът се приближава прекалено бързо, системата се задейства, като показва малка червена иконка на кола като предупреждение на таблото. Но тъй като системата е проектирана да предупреждава водач, чиято концентрация е паднала, тя също така доставя и физически „импулс“.

Тя използва ABS помпата за лек пулс на спирачките два пъти. Целта не е да се забави мотоциклета, а да се насочи вниманието на шофьора към ситуацията на пътя.

Ако не успее, системата продължава с по-явно предупреждение – голяма червена икона на кола изпълва екрана, след което системата леко натиска спирачките.

BMW подчертава, че мотоциклетът никога няма да спре напълно. Намерението е само да се забави машината достатъчно, за да може водачът да реагира - зависи от него да избере между по-рязко спиране или избягване на препятствието.