11 български фирми от различни краища на страната бяха припознати от двама министри - на иновациите и растежа Милена Стойчева и на икономиката - Богдан Богданов, като смели, иновативни и с потенциал да са лицето на България.
Собствениците им са предприемачи, мотивирани да развиват устойчив бизнес с добавена стойност.
А те са компаниите, които “24 часа” отличи в 9-ия си пореден национален конкурс “Големите малки”.
16-те фирми грабнаха авторитетното жури с иновативни системи за пожароизвестяване, играчки, които могат да се ползват под наем, безводна козметика, пробиотици от магарешко мляко, производство на различни продукти от киви и др.
Наградите си - чек за реклама на стойност 10 000 лв. в платформите на “Медийна група България”, получиха на церемония в “София Тех парк” във вторник.
За първи път тази година “24 часа” връчи и 5 поощрителни приза - възможност за реклама на стойност 5000 лв.
Представяме ви в поредица отличените.
Наградата за СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО
отиде “Сърце до сърце за България”. Ето защо:
Мисията на фондация “Сърце до сърце за България” вече е достигнала до близо 64 хил. души
3 са “златните” часа, през които инсултът е лечим, а когато имаш знания как да реагираш при спешност, ставаш супергерой и спасяваш животи. Именно при реакция в първите часове има 90% вероятност инсултът да бъде преживян без тежки последици.
На това учат едва 6-годишни деца от фондацията “Сърце до сърце за България”.
По същество визията на фондацията е насочена към сърдечносъдовото и мозъчносъдовото здраве чрез застъпничество, оказване на влияние върху националната политика, предоставяне на информация, инструменти и подкрепа, които дават възможност на хората да възприемат здравословен начин на живот.
Целта е само една - да спре нарастването на
заболеваемостта и смъртността
от мозъчносъдови заболявания в България и да се насърчи превенцията като начин на живот, разказва Елица Хадживълчева, която управлява фондацията от 2017 година.
Идеята за създаването ѝ идва след загубата на близък човек, след която Елица вижда като неработеща системата при спешни случаи с инфарктно състояние.
Затова и създава фондацията, фокусирайки се върху мащабни кампании за превенция на сърдечносъдовите заболявания и инсулт.
Така за 6 години Елица вече има реализирани
8 национални кампании за
превенция
на артериална хипертония, предсърдно мъждене и мозъчен инсулт, а с помощта на здравнообразователната програма БЪРЗИ ГЕРОИ 112 от 2021 година на национално ниво са обучени и над 10,5 хил. деца, които директно са предали знанията си за инсулта към близо 64 хил. възрастни. Програмата има за цел да повиши осведомеността за основните симптоми на инсулт и правилните действия в случай на спешност.
Насочена е пряко към деца на възраст межу 6 и 9 години и косвено - към техните близки, тъй като с естествения си ентусиазъм да споделя едно дете предава знанията си към 6-има възрастни, казват от фондацията.
Благородната мисия на програмата намира изключително топъл прием в цяла България и е кауза, която безкористно обединява ученици, учители, родители, лекари, държавни институции и бизнес - до този момент са се включили 180 учебни заведения и над 600 учители.
В рамките на месец и половина всяко дете преминава през интерактивно обучение, в което получава жизненоважни знания и умения как да спаси свой близък човек от тежките последици на инсулта.
Проектът е комплексен като знания, тъй като е разработен от световен екип невролози, детски психолози и педагози.
В края на всяко обучение на учителите им е трудно да кажат на децата, че проектът приключва, тъй като е много забавен за тях.
Децата работят със супергерои, които ги учат на жизненоважните знания и умения и чрез сетивата си преживяват истинско приключение. Никой не говори за смърт, за загуба, за тежка болест, а за това, че когато имаш важни умения и знания за живота,
можеш да се превърнеш
в супергерой
както за себе си, така и за своите близки, и да спасиш живот.
От фондацията участват и в работна група за създаване на национален план за инсулт, в който ще бъде разработена държавна политика за превенция на рисковите фактори за инсулта.
Целта е до 2030 година да има ръст от 75% в повишаване на информираността на населението за превенция и профилактика на инсулт и намаляване на рисковите фактори.