През 2024 г. BMW Group ще стартира лансирането на своя нов модел за продажби. Той ще бъде въведен в цяла Европа на няколко етапа, като се започне с марката MINI в Италия, Полша и Швеция на 1 януари 2024 г. Останалите европейски страни ще последват постепенно, като за марката BMW преходът е планиран за 2026 г.
Стандартните национални цени за идентични модели превозни средства ще осигурят прозрачност на цените за клиентите. Освен това, с напредването на прехода към агентски модел, BMW ще дигитализира целия процес на покупка, като даде възможност за избор между онлайн и физически покупки. Всичко това ще стане възможно благодарение на интегрирана IT система обхващаща всеки етап от избора и покупката на автомобил - при пълен достъп до познатата добреразвита търговска мрежа.
След въвеждането на новия модел на продажби, BMW ще продължи да разчита на съществуващата си търговска мрежа. Агентският модел предлага на търговските партньори привлекателна и перспективна основа за техния бизнес, както и по-голяма сигурност при планирането. Те ще печелят фиксирана комисионна за всяко продадено превозно средство, която е внимателно изчислена и взема предвид пълния набор от фактори.
Същото важи и за онлайн покупките, при които те ще бъдат напълно възнаградени за доставки на превозни средства. В допълнение, новият модел на продажби позволява те да се съсредоточат върху предоставянето на възможно най-високо ниво на консултации и грижа за клиентите и им предлага достъп до всички налични автомобили на BMW Group. Техните отзиви за новия модел за продажби са много положителни и всички европейски търговци вече са подписали договорите за марката MINI.